Skomakarens barn går i trasiga skor. Den metaforen stämmer väldigt bra på hur det varit för oss på OTW och hur vi behandlat våra egna kanaler. Nu har vi äntligen en ny sajt men det satt långt inne.

Gamla OTW.se lanserades för fyra år sedan. En evighet.
Sedan dess har vi byggt massor av sajter för våra kunder, tagit fram digitala strategier, byggt appar och vunnit mängder av priser. Men vår egen sajt har vi knappt rört. Den har stått där, oresponsiv och alltmer old school för varje månad som gått. Visserligen regelbundet uppdaterad med hyfsat innehåll men inte heller det i paritet med vad vi gör för våra kunder.

Så. Det var verkligen hög tid att låta skomakarens barn få nya skor.

Gamla sajten var byggd på Drupal, nya OTW.se rullar på WordPress, skruvat av Triggerfish. Man kan ha starka åsikter om CMS, vissa älskar WordPress, andra Drupal, många svär vid EpiServer och några hyllar nya Polopoly. Vi valde WordPress för att det passar vår nya sajt. Vi ville ha frihet i moduler och objekt och större kontroll över de visuella elementen på innehållsnivån.
Shout out till Ulrika Alforsen och Jessica Arhammar som baxat detta projekt framåt. Ingen, INGEN vill ta i interna projekt av denna magnitud, sånt är livet på en byrå. Men dessa två eldsjälar tog sig an utmaningen med glöd i blick.

Shout out till Kristan Sörling som jobbat med design och UX.
Och slutligen ett tack till Tor-Arne Moe och Kristian Strand som arbetat med att uppdatera vår grafiska profil och logotyp – även här har vi varit skomakarens barn. Kanske inte skorna var trasiga men ganska omoderna. Så nu går vi från slitna tofsloafers till ett par skor med en air av modernitet och street cred. Gott så!

Vi springer nu framåt i dessa skor med full fart tills de ramlar av.

Anders Rask