Content som
väcker känslor

Våra kunder anlitar oss för att planera och producera det bästa innehållet av den bästa kvaliteten. Och det lönar sig i både effekt och uppmärksamhet. Nu är ju priser inte allt, men att vara Sveriges mest prisbelönta contentbyrå är en fin indikation på att man gör någonting rätt.

SAS

Scandinavian Traveler

Scandinavian Traveler erbjuder resenären högkvalitativt innehåll som inspirerar och ger kunskap i de kanaler som är bäst för stunden - både före, under och efter resan.

ICA

Tidningen Buffé

Nordens största mattidning Buffé går ut till 2,3 miljoner trogna ICA-kunder varje månad. 85 procent av läsarna är nöjda eller mycket nöjda med tidningen, och efter en vecka har 40 procent av läsarna testat recepten.

IKEA

IKEA Readme och Manager News

Sedan 15 år tillbaka arbetar OTW tätt tillsammans med IKEA. Vi producerar deras medarbetartidningar Readme och ReadmeToo. Vi producerar filmer, sköter en digital ledarskapskanal och arbetar med årsberättelsen.

SOS Barnbyar

En resa för livet

I musikdokumentären En resa för livet beger sig fyra svenska artister och låtskrivare ut i världen för att möta barn som lever i oerhört utsatta miljöer och för att följa SOS Barnbyars arbete för att ge barnen hopp om en framtid.

Parks & Resorts

Sommarmagasinet och Green Room

Parks and Resorts är med parkerna Kolmården, Gröna Lund, Skara Sommarland, Furuvik och Aquaria Nordens ledande upplevelsekoncern. OTW producerar ett årsmagasin och personaltidning samt filmer för Parks and Resorts.

Polarpriset

Polarpriset

Direktsändning från utdelningen av Polarpriset, ett av världens mest prestigefulla musikpris samt, på bästa sändningstid i TV4, den efterföljande banketten.

TV4

Sommar med Ernst

Sommar med Ernst är ett inspirationsprogram där tittarna får möta sommaren genom Ernst Kirchsteigers spännande sommarprojekt.

Nordea

Fråga Nordea Live

Alla banker vill bli kundens rådgivande partner, men hur ska man kommunicera att man skiljer sig från andra? Vår lösning var att lyfta ut rådgivningen där privatpersoner och företagare finns, både fysiskt och i digitala kanaler.

Barncancerfonden

Barn&Cancer, Magazine of Hope, Barncancerrapporten

OTW har arbetat med Barncancerfonden sedan 2009. Vi producerar en rad olika redaktionella produkter som bidrar till organisationens mål att sprida kunskap om barncancer och att samla in pengar till forskning och stöd till drabbade.

Motormännen

Motor

OTW producerar Sveriges största biltidning, Motormännens 76-sidiga medlemstidning Motor, som utkommer med tio nummer per år till organisationens 115 000 medlemmar.

Lärarnas Riksförbund

Skolvärlden

Lärarnas Riksförbund är ett akademiskt förbund som organiserar behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. OTW producerar månadsmagasinet Skolvärlden och webbplatsen skolvärlden.se framgångsrikt sedan 2009.

Husqvarna

Outdoor Engineering

OTW har i samarbete med reklambyrån Ehrenstråhle producerat en serie filmer för Husqvarna på temat Outdoor Engineering, där Husqvarna marknadsför sina produkter genom att berätta en intressant historia.

NordicBet

Garpens Europa

Isobar och OTW skapade tillsammans med NordicBet ett webb-tv-format där hockeyhjälten Johan Garpenlöv och den välkände hockeyskribenten Jakob Nyström ger sig ut på en resa för att ta pulsen på hockey-Europa.

TV4 och Samsung

Hockey-VM-appen

Hockey-VM-appen är en prisbelönt second screen-lösning som OTW tog fram för TV4 tillsammans med Mobiento. Användarna kunde sitta framför tv:n och tävla mot varandra medan de såg matchen, och även få chans att tävla mot TV4:s experter i VM-studion.

Gillar du vad du ser och vill veta vad vi kan hjälpa dig med?

KONTAKTA OSS GÄRNA