Filter
Med fortsatt fokus på energifrågan och dess betydelse för hållbar omställning har Göteborg Energi efter en förnyad konkurrensutsättning (FKU) valt OTW. Samarbetet inleddes redan 2020 och avtalet förnyas nu ytterligare fyra år.
När 2024 års vinnare i The Magnet, Sveriges Employer Branding Awards, avgjordes stod OTW på prispallen. Silver i kategorin Kultur och Engagemang gick till konceptet och produktionen ”André The Explorer” för NCC.
OTW har på uppdrag av Holmen Skog, uppdaterat det redaktionella konceptet och skapat ett nytt grafiskt manér för magasinet Skogsliv.
För snart ett år sen drogs initiativet “O2” i gång där jag klev in som programansvarig och handledare. O2 är ett koncept med syfte att bygga en stark talangpool samt att öka samarbetet med kreativa utbildningar och trappa upp OTWs närvaro.
Med över hundra medarbetare fördelade över tre städer är vår personalstyrka rätt mångsidig. Alla har olika bakgrunder, erfarenheter och historier, men hur har våra medarbetare hittat till branschen - och varför OTW?
Igår när branschorganisationen Precis offentliggjorde nomineringarna till årets Spinn, Sveriges största PR tävling fick OTW...
Det blev rubriken på artikeln om mig som norska branschtidningen Kampanje publicerade efter min medverkan...
Ett år och åtta nyhetsbrev senare, fyllda med case vi har genomfört, priser vi har vunnit, spännande insikter vi har kommit fram till och mycket mer. Spana in våra mest lästa artiklar från 2023.
Efter en omfattande upphandling där 21 byråer deltog vann OTW nyligen uppdraget som fullservicebyrå för Nacka kommun. Arbetet omfattar allt från strategisk rådgivning, varumärkesutveckling, design och kreativa koncept till film- och innehållsproduktion.
AI är i fokus i det senaste numret av Holmen Papers kundmagasin. Här berättar teamet bakom om hur det revolutionerande omslaget blev till.