I Garpens Europa tar hockeylegendaren Johan Garpenlöv och analytikern Jacob Nyström dig på en resa genom Europa där de tar tempen på Champions Hockey League.

Champions Hockey League är en ny turnering där Europas bästa klubblag inom hockey gör upp om mästartiteln.

– Jag skulle beskriva programmet som en blandning av en sportdokumentär och ett reseprogram, säger programmets producent Sanna Lennartsson.

Garpens Europa
Laddar i omklädningsrummet.

Garpens Europa produceras av OTW på uppdrag av Isobar. NordicBet är seriens avsändare och en av turneringens sponsorer, som vill ge sina kunder mer kunskap om vilka klubblag som är med i turneringen, och samtidigt ge en inblick i länderna de besöker. Vi följer Johan och Jacob som tar tittaren bakom kulisserna på matcherna. De reser runt I Europa och ser vilka lag som sticker ut, intervjuar spelare och pratar med experter på plats.

– Vi har inte fått exakta tittarsiffror än men det ser väldigt bra ut, och det verkar som om de som tittar också tittar länge, vilket känns otroligt roligt. Programmen är tidlösa och ger en bred bild av turneringen. Det är underhållande både för hockeynörden och för den som inte kan lika mycket om hockey, säger Sanna Lennartsson.

– Jag är grymt tacksam att jag har fått möjligheten att göra Garpens Europa med NordicBet och OTW. Jag har haft otroligt kul och lärt mig massor på den här resan, och hoppas naturligtvis få besöka fler länder, ligor och lag ute i Europa. Garpens Europa är något som har saknas och man vill se mer av. Mer Garpens Europa åt folket, skrattar Johan Garpenlöv.