OTW dominerar topplistan i Månadens Content

Av: OTW

19 december 2017

På Resumés topplista över Månadens Content står OTW för inte mindre än 4 bidrag.

Tidningen Resumé listar varje månad de bästa content-kampanjerna i Månadens Content där man uppmärksammar och belönar kreativ reklam.

Av de åtta bidragen på topplistan står OTW för hälften – ”57 rätt och fel” för Stöldskyddsföreningen, ”Volvo CE – The Megaproject Listing” för Volvo CE, ”Unionen Chefsliv” för Unionen Chef samt ”Hjälp, hur funkar det?” för Röda Korset.

– Fyra av åtta bidrag är ju ett kraftigt styrkebesked på att OTW:s produktioner gör jobbet för våra kunder. Jag sitter som OTW:s representant  i juryn och får lämna juryrummet när det är jävssituationer då våra bidrag visas och diskuteras. Så man kan onekligen säga att senaste jurymötet blev speciellt då jag var tvungen att gå ut vid hälften av bidragen. Märkligt men ganska angenämnt, säger David Bexelius, Utvecklingsansvarig på OTW.

Högst placerad av OTW:s bidrag kom ”57 rätt och fel”, en infotainmentserie gjord för Stöldskyddsföreningen. Avsnitten, som visar rätt och fel när det gäller stöldskydd och lär ut knep för en säkrare vardag, visas på Stöldskyddsföreningens webbsida och på Aftonbladet TV. De 10 avsnitten har hittills haft 1 650 000 startade strömmar, och på flera polisdistrikt har serien uppmärksammats när de tipsat om den som ”en bra kunskapskälla för att undvika brott”.

– Det är väldigt kul att just det hamnar på prispallen. Vårt samarbete med Stöldskyddsföreningen kring Stoppa tjuven har ju pågått i fyra år nu och jag tycker att det är häftigt att de som kunder är så lyhörda och positiva till att låta konceptet vara i ständig förändring, säger David Bexelius.

– Alla fyra är roliga projekt som fått bra spridning, och det är väldigt kul att vi har många nomineringar med en så stor bredd, säger Anders Rask, VD på OTW.

Här är hela topplistan:

1. Volontaire, ”Foundation 500”, H&M Foundation
2. Abby Priest, ”The Original Brushes of Edvard Munch”, Adobe
3. OTW, ”57 rätt och fel”, Stöldskyddsföreningen
4. OTW, ”Volvo CE – The Megaproject Listing”, Volvo CE
5. Wenderfalck, ”The Haunted Experience”, Blizzard
6. OTW, ”Unionen Chefsliv”, Unionen Chef
7. Åkestam Holst, ”Irresistible boring trueview ads”, Ikea Sverige
8. OTW, ”Hjälp” Hur funkar det?”, Röda Korset

Läs mer på Resumé