Efter att ha varit ute i upphandling har Röda Korset bestämt sig för OTW som sin nya contentbyrå.

Röda Korset sökte en byrå som kunde assistera med strategisk och analytisk kompetens samt hade erfarenhet av att utveckla papperstidningar och digital kommunikation.

– OTW passade oss bäst, särskilt inom områdena strategi och film. De hade ett tänk kring kompetensöverföring som de andra byråerna inte visade upp. Arbetsgruppen utstrålade dessutom väldigt mycket energi och vilja att jobba med oss. Vi hoppas att samarbetet med OTW leder till att vi får ut alla fantastiska berättelser som finns inom Röda Korset. Så att fler vill vara med oss och förbättra världen, säger Malin Barnö, chef för marknadsenheten Röda korset.

Samarbetet inleds med en utvecklandet av en contentstrategi och OTW ska även stödja Röda Korset i produktion av film, text och infografik.

– Röda korset är ett av de finaste varumärken som finns så det är klart att vi är glada att bli valda av dem. De är redan bra på mycket, men vi vill att fler ska förstå den otroliga omfattningen av arbetet de varje dag gör hemma och ute i världen. Där är de unika, säger Benke Carlsson, ansvarig för strategi och analys på OTW.

OTW:s arbetsgrupp:
Benke Carlsson
Sanna Lennartsson
Jessica Arhammar