Silver och brons till OTW på CMA i London

Av: OTW

29 november 2017

OTW kammade i natt hem ytterligare två medaljer i en internationell tävling, den prestigefyllda CMA-awards i London.

Silver för Best Internal Company Engagement gick till IKEA Global co-worker, den mix av intern kommunikation som OTW producerar för IKEA. Uppdragets syfte är att ena IKEA Groups 150 000 medarbetare i 44 länder. OTW producerar den globala tidningen Readme i tryckt och digital version, den digitala chefskanalen Manager News och en stor mängd video för intranät och annan användning.

– OTW och IKEA har arbetat tillsammans i 17 år och det så himla kul att jobba ihop! Säger Evelina Stucki, Account Director, på OTW. Vi har en slags grundtrygghet som skapar ett väldigt öppet arbetsklimat där IKEA ger oss friheten och förtroendet att skapa ett grymt innehåll i alla kanaler, för alla medarbetare.

Arbetsgrupp:
Redaktör: Måns Eriksson
Skribenter: Sofia Zetterman, Gustav Karlsson
Producent: Sanna Lennartsson
Account Director: Evelina Stucki

Brons till Steg för Livet

Brons gick i klassen Best Video-singular gick till projektet Steg för livet, för kunden Suicidprevention i Väst och Västra Götalandsregionen. Tidigare i år har filmen vunnit guld i både Swedish Content Awards och Content Marketing Awards i USA. Filmen har genererat 42 000 klick, fått över 10 000 kommentarer och setts över 1 miljon gånger på Facebook. Allt utan en annonskrona.

 – Allra störst tack vill jag rikta till de modiga personerna, med fina Moa i spetsen, som alla försökt ta sitt liv och nu delat sina tankar med oss så att vi kunnat berätta den här historien. Sen har det här verkligen varit ett superteamwork. Tack vare enormt engagemang från kollegorna på OTW och lysande filmarbetare tycker jag att vi landade i en film som verkligen känns i magen, säger OTWs CD Paul Jerndal, som regisserat och skrivit manus.  

Arbetsgrupp:
Projektledare: Helena Lindblad
CD, regi och manus: Paul Jerndal
Produktionschef: Therese Westerberg

Det känns fantastiskt att vinna dessa priser framförallt med tanke på den hårda konkurrensen, säger Marcus Wikner, vice VD på OTW. Och jag ser det som ännu ett bevis för att kreativiteten i våra produkter och produktioner håller högsta internationella klass.

OTW var även nominerade för SAS 70 i kategorin ”Best Travel” och Betssons Anytime’s Playtime feat. Sarah Sjöström i Best Video – series.