Utbildningar

som ger resultat

OTW:s kurser är till för dig som vill utveckla din kommunikations- eller marknadsavdelning. Vi arbetar inte med öppna kurser utan anpassar utbildningen efter dina mål och behov.

Det betyder att vi lägger stor energi på att definiera både organisationens och deltagarnas mål. Det tar lite längre tid. Det kräver mer av dig som beställare. Men du får ett garanterat bättre resultat – mer engagerande, utmanande och roligare utbildning. Och du får alltid en handlingsplan som gör att du kan ta den nya kunskapen vidare.

LÄS MER OM VÅR UTBILDNINGSMETOD SÅ BESTÄLLER DU EN BRA KURS (PDF)

Visuell storytelling

Bilder som berättar och berör

Visuell kommunikation handlar i grunden om att lita på bildens kraft. Att låta fotografier, illustrationer, grafik och rörlig bild stödja ditt varumärke.

Den här kursen utgår från vad en visuell strategi, bildspråk och grafiska riktlinjer kan betyda för din organisation och er affär. Vi arbetar tillsammans fram de redskap som behövs för att ni ska publicera ännu bättre bilder på papper, webb och i sociala medier.

LÄS MER OM KURSEN

Native advertising

Annonser som genererar värde och nytta

Native annonsering är blir en allt mer självklar del i din mediemix. Rätt använd stärks varumärket och positionerar er som experter. Fel använd upplever läsaren insatserna som dold reklam – något som motverkar syftet och sänker trovärdigheten.

Den här kursen visar hur native fungerar i praktiken, från idé till publicering och optimering av innehållet. Tillsammans tar vi fram konkreta förslag till hur era framtida native satsningar kan se ut.

LÄS MER OM KURSEN

Överraska din publik!

Så skapar du en kreativ kommunikation

Det är inte mer bloggposter, webinars, infografik och livesändningar på Facebook du behöver. Utan en kommunikation som sticker ut, går genom bruset och som särskiljer sig. Storys din publik minns, och vill se mer av.

Mängden innehåll som idag publiceras sätter höga krav på alla som nå ut med sina budskap och berättelser. Innovation och kreativitet är två viktiga nycklar för att undvika ”the content chock”, risken att ditt innehåll försvinner i mängden. Den här kursen utmanar era kreativa sidor. Vi diskuterar och testar vad som kan göra era idéer och ert innehåll mer relevant, spännande och kul.

LÄS MER OM KURSEN

Social video

Publicera rörligt innehåll som engagerar och delas

För att lyckas med rörlig bild i din digitala kommunikation behöver du förstå mediets förutsättningar, de många nya distributionsvägarna och vad din publik gillar och inte gillar.

Det har aldrig varit enklare att publicera videos. Men för att ett du ska nå igenom i mängden av innehåll behöver du ofta tänka nytt och annorlunda. Den här kursen lär ut knepen som gör att du kommer igång och kan direkt kan stärka din satsning. Vilka idéer fungerar för er? Vilken teknik behöver du? Vilka sociala plattformar ska ni använda?

LÄS MER OM KURSEN

Bästa berättelsen vinner!

Vägen till framgångsrik content marketing

För att nå fram i bruset krävs bra berättelser. Berättelser som berör, är trovärdiga och som särskiljer er från konkurrenterna.

Den här kursen lär ut den strategi och den struktur du som behöver för att kunna nå fram med din satsning. Vad spelar innehållet för roll för att du ska nå dina mål? Vilken typ personas passar er bäst? Och hur skapar du en snabb och smart organisation kring publiceringen? Tillsammans tar vi fram de prioriteraringar och vägval som gör att er content marketing fungerar i praktiken, från idé till publicering och val av kanal, till optimering och uppföljning.

LÄS MER OM KURSEN

Effektiva nyhetsbrev

Från spam till engagemang och konvertering

Nyhetsbrevet är både älskat och hatat. Kritikerna ser det som en del av den mängd information vi inte önskat. Det som slängs direkt i papperskorgen. Vi menar att det kan vara ett effektivt och mätbart sätt att nå din publik. Ett riktigt bra nyhetsbrev blir omtyckt och genererar besökare er webbplats.

De här dagarna riktar sig till er som vill starta ett nyhetsbrev eller utveckla ett befintligt. Den utgår från teori och goda exempel – och innehåller många konkreta övningar.

LÄS MER OM KURSEN