Native advertising

Annonser som genererar värde och nytta

Native annonsering blir en allt mer självklar del i din mediemix. Rätt använd stärks varumärket och positionerar er som experter. Fel använd upplever läsaren insatserna som dold reklam – något som motverkar syftet och sänker trovärdigheten.

Den här kursen visar hur native fungerar i praktiken, från idé till publicering och optimering av innehållet. Tillsammans tar vi fram konkreta förslag till hur era framtida native satsningar kan se ut.

Under kursen lär ni er

  • Sätta mätbara mål
  • Vilka roller och ansvar som krävs
  • Goda exempel, saker att undvika
  • Metoder för att testa rubriker och puffar
  • Optimera artiklar utifrån data
  • När native video fungerar bäst
  • Ta fram en manual för språk, bild och tonalitet
  • Anpassa satsningen till rätt publiceringsmiljö
  • Skapa olika typer av landningssidor
  • Vilka lagar och regler som gäller

Målgrupp

Redaktioner, marknads- och kommunikationsavdelningar som vill arbeta effektivt och långsiktigt med native annonsering.

Metod

Kursen består av både teori och praktik. Vi tar tillsammans fram mätbara mål för utbildningen och arbetar med material, till exempel en kampanj eller lansering, från er verksamhet. Innehåll och övningar anpassas efter era mål och deltagarnas behov och kompetens. Efter kursen stämmer vi av om målen uppnåddes och OTW ger rekommendationer i form av en handlingsplan: ”Native advertising: Nästa steg”.

Kursledare

sanna-schiller-140x140-roundSanna Schiller är digital redaktör på OTW i Göteborg och arbetar med native advertising för organisationer och företag. Hon är utbildad journalist som jobbat på Metro, GP och några lokaltidningar. Har var med och startade veckotidningen ETC Göteborg och har varit pressansvarig på Göteborg Filmfestival.

Läs en intervju med Sanna Schiller »

Ja, jag är intresserad!

Låter utbildningen intressant? Vad roligt!
Då är nästa steg att kontakta Benke Carlsson för att se hur denna utbildning kan anpassas efter just era behov.

RING 070-399 88 38 SKICKA E-POST