Blogg

Vi jobbar i en fantastisk värld av content marketing. Här på bloggen delar vi med oss av vår kunskap och tankar kring content, marknadsföring, performance och liknande ämnen.

Blogg

Sveriges bästa content genom tiderna?

Vilken är den främsta content marketing någonsin? När jag fått den frågan är det lätt att tankarna går till Ratten (Volvo), Buffé (ICA) eller Scandinavian Traveler (SAS). Men även andra, mindre kända, projekt har fastnat....
Vilken är den främsta content marketing någonsin? När jag fått...

Blogg

Så skapar du content som sticker ut

Det blev en inspirerande morgon när OTW:s 21 nomineringar till Swedish Content Awards presenterades – och dissekerades – i talkshowformat. Frågan var: Vad krävs för att skapa bra innehåll? OTW:s programledare Jonas Leksell såg tre tydliga teman: Ta...
Det blev en inspirerande morgon när OTW:s 21 nomineringar till...

Blogg

Med ett högre syfte som superkraft

”Purpose is not a mere tagline or marketing campaign; it is a company’s fundamental reason for being – what it does every day to create value for its stakeholders. Purpose is not the sole pursuit of...
”Purpose is not a mere tagline or marketing campaign; it...

Blogg

Riktigt bra content för kvinnor, av kvinnor

Idag på Internationella kvinnodagen låter vi fem OTW-kvinnor lyfta fram fem exempel på riktigt bra content av kvinnor eller för kvinnor. Kerstin Magnusson, redaktör ”Men vad gör lilla fröken?” är en fras från en ”stilguide”...
Idag på Internationella kvinnodagen låter vi fem OTW-kvinnor lyfta fram...

Blogg

Så lyckas du med din storytelling

”Att skriva är lätt. Allt du gör är att stirra på ett tomt papper tills droppar av blod formas på din panna.” De flesta skrivande människor – också de som har det skrivna ordet som...
”Att skriva är lätt. Allt du gör är att stirra...

Blogg

Visuell storytelling – så kommer du igång

Bilder har ett fantastiskt genomslag om de används på rätt sätt. Samtidigt kan det vara svårt att veta hur man kan använda dem strategiskt och affärsmässigt. Och vem ska fixa bilden? Byrån eller kommunikatören? Vi...
Bilder har ett fantastiskt genomslag om de används på rätt...

Blogg

Socialt innehåll utan kreativ höjd är spam

Som gammal journalist i reklamvärlden, och som konsument av sociala medier, häpnar jag ibland över likriktningen när det kommer till content. Det kreativa modet och musklerna går loss i de stora kampanjerna. Men när det...
Som gammal journalist i reklamvärlden, och som konsument av sociala...
Visa fler inlägg