Blogg

Vi jobbar i en fantastisk värld av content marketing. Här på bloggen delar vi med oss av vår kunskap och tankar kring content, marknadsföring, performance och liknande ämnen.

Blogg

Med ett högre syfte som superkraft

”Purpose is not a mere tagline or marketing campaign; it is a company’s fundamental reason for being – what it does every day to create value for its stakeholders. Purpose is not the sole pursuit of...
”Purpose is not a mere tagline or marketing campaign; it...

Blogg

Riktigt bra content för kvinnor, av kvinnor

Idag på Internationella kvinnodagen låter vi fem OTW-kvinnor lyfta fram fem exempel på riktigt bra content av kvinnor eller för kvinnor. Kerstin Magnusson, redaktör ”Men vad gör lilla fröken?” är en fras från en ”stilguide”...
Idag på Internationella kvinnodagen låter vi fem OTW-kvinnor lyfta fram...

Blogg

Så lyckas du med din storytelling

”Att skriva är lätt. Allt du gör är att stirra på ett tomt papper tills droppar av blod formas på din panna.” De flesta skrivande människor – också de som har det skrivna ordet som...
”Att skriva är lätt. Allt du gör är att stirra...

Blogg

Visuell storytelling – så kommer du igång

Bilder har ett fantastiskt genomslag om de används på rätt sätt. Samtidigt kan det vara svårt att veta hur man kan använda dem strategiskt och affärsmässigt. Och vem ska fixa bilden? Byrån eller kommunikatören? Vi...
Bilder har ett fantastiskt genomslag om de används på rätt...

Blogg

Socialt innehåll utan kreativ höjd är spam

Som gammal journalist i reklamvärlden, och som konsument av sociala medier, häpnar jag ibland över likriktningen när det kommer till content. Det kreativa modet och musklerna går loss i de stora kampanjerna. Men när det...
Som gammal journalist i reklamvärlden, och som konsument av sociala...

Blogg

Våra spaningar från Content Marketing World 2018

OTW:s byråchef Emma Broms och Mina Fagerfjäll, digital CD, besökte världens största content marketing event för att spana in det senaste i branschen. Content Marketing World innehöll över 120 seminarier och workshops, hur valde ni...
OTW:s byråchef Emma Broms och Mina Fagerfjäll, digital CD, besökte...

Blogg

Så lyckas du med influencer marketing

Influencer marketing fortsätter att intressera och irritera mediebranschen. En del ser det som en förutsättning för att nå genom bruset. Andra undrar om det är värt pengarna. Och kan man verkligen lita på en influencer?...
Influencer marketing fortsätter att intressera och irritera mediebranschen. En del...
Visa fler inlägg