Blogg

Vi jobbar i en fantastisk värld av content marketing. Här på bloggen delar vi med oss av vår kunskap och tankar kring content, marknadsföring, performance och liknande ämnen.

Blogg

Så kan humor stärka ditt varumärke

Den 10 november höll OTW i Stockholm ett fullsatt frukostseminarium på temat ”Med skratt som KPI”. Unionen och Bilprovningen berättade om hur de använder humor för att stärka sina varumärken. Efteråt stämde vi träff med...
Den 10 november höll OTW i Stockholm ett fullsatt frukostseminarium...

Blogg

Att hitta den bästa berättelsen

Vad krävs för att lyckas skriva texter som berör och väcker känslor? Och hur hittar man den bästa berättelsen? OTW:s reporter Sofia Zetterman delar med sig av sina erfarenheter. Jag har älskat att skriva berättelser...
Vad krävs för att lyckas skriva texter som berör och...

Blogg

En världsmästare i tidningsdesign talar ut

Hur skapar man en prisvinnande tidningsdesign? Fredrik Öhlander, formgivaren bakom STHLM Magazine, sitter inne med svaret. I CMA i Cleveland tog magasinet guld i klasserna Best New Publication Design och Best Overall Design. Magasinet vann även första...
Hur skapar man en prisvinnande tidningsdesign? Fredrik Öhlander, formgivaren bakom STHLM...

Blogg

Konsten att producera ett hyllat barnprogram

OTW:s tv-serie för UR, Djurverket, har mottagits med hyllningar och nominerades till Kristallen i kategorin Årets barnprogram. Vi passade på att ta några minuter med Elin Falck och Jonas Leksell, två av hjärnorna bakom projektet. [caption...
OTW:s tv-serie för UR, Djurverket, har mottagits med hyllningar och nominerades...

Blogg

Sveriges bästa content genom tiderna?

Vilken är den främsta content marketing någonsin? När jag fått den frågan är det lätt att tankarna går till Ratten (Volvo), Buffé (ICA) eller Scandinavian Traveler (SAS). Men även andra, mindre kända, projekt har fastnat....
Vilken är den främsta content marketing någonsin? När jag fått...

Blogg

Så skapar du content som sticker ut

Det blev en inspirerande morgon när OTW:s 21 nomineringar till Swedish Content Awards presenterades – och dissekerades – i talkshowformat. Frågan var: Vad krävs för att skapa bra innehåll? OTW:s programledare Jonas Leksell såg tre tydliga teman: Ta...
Det blev en inspirerande morgon när OTW:s 21 nomineringar till...

Blogg

Med ett högre syfte som superkraft

”Purpose is not a mere tagline or marketing campaign; it is a company’s fundamental reason for being – what it does every day to create value for its stakeholders. Purpose is not the sole pursuit of...
”Purpose is not a mere tagline or marketing campaign; it...

Blogg

Riktigt bra content för kvinnor, av kvinnor

Idag på Internationella kvinnodagen låter vi fem OTW-kvinnor lyfta fram fem exempel på riktigt bra content av kvinnor eller för kvinnor. Kerstin Magnusson, redaktör ”Men vad gör lilla fröken?” är en fras från en ”stilguide”...
Idag på Internationella kvinnodagen låter vi fem OTW-kvinnor lyfta fram...
Visa fler inlägg