När Swedish Content Awards avgjordes i maj gick OTW hem med flest utmärkelser. Med fyra guld och sju silver blev man åter igen den mest prisade byrån i Nordens största tävling för content marketing.

– Fantastiskt kul, säger Marcus Wíkner, VD på OTW. Konkurrensen var hård i år, men jag tycker våra många nomineringar och priser är ett bevis på att det vi och våra kunder gör tillsammans tillhör Sveriges bästa kommunikation.

Årets tävling bestod av 28 kategorier där OTW tog hem guld med Holmen, Sova, Lärarnas Riksförbund och Stockholms Handelskammare. Silver gick till SAS, Röda korset, Serneke, Volvo Trucks, Barncancerfonden, Capio och IKEA.

Även 2018 var OTW den mest prisade byrån, då man tog hem åtta av tävlingens 19 kategorier. Årets gala arrangerades i Eric Ericsonhallen och leddes av Titti Schultz.

OTW:s priser:


GULD

Årets kundtidning B2B: STHLM Magasin. Kund: Stockholms Handelskammare

Årets kundtidning B2C: Skogsliv. Kund: Holmen Skog

Årets reportage: Klassresan – Skolvärlden Kund: Lärarnas Riksförbund

Bästa turnaround: Sova – Bäddar för bättre sömn. Kund: Sova

SILVER

Service och tjänster: Serneke Goals. Kund: Serneke

Sport & Hälsa: Capio Go. Kund: Capio

Detaljhandel: IKEA Moments 75. Kund: IKEA

Årets Video B2B: Volvo FH 25 Years – Celebrating a way of life. Kund: Volvo Trucks

Årets Reportage: Livet utan lillasyster. Kund: Barncancerfonden.

Årets stillbild: Skuggsamhället. Kund: Röda korset

Årets kundtidning B2C: Scandinavian Traveler