När årets upplaga av International Content Marketing Awards avgjordes igår kväll stod OTW som vinnare i kategorin Best Inter-Company Engagement med Volvo Cars Job Swap.

Guldet gick till Job Swap som OTW producerat för Volvo Cars. Job Swap är en webbserie där man får följa olika Volvo-anställda som provar på helt nya arbetsuppgifter med syftet att ge en inblick i hur kollegor på andra avdelningar jobbar.

– En modig kund som vågade gå externt med internkommunikation och en fantastisk OTW-produktion ledd av Jonas Franzén och Karin Andersson är förklaringen till denna framgång. Vi är stolta, glada och tacksamma, säger Rasmus Winther, byråchef i Göteborg och Malmö.

OTW var även nominerade i kategorierna ”Best Automotive” för Volvo CE Megaproject Listings samt ”Best video – series” för Stöldskyddsföreningens Stoppa Tjuven.

The International Content Marketing Awards, även kallad CMA London, är en tävling i London som anordnas av Content Marketing Association varje år. Byråer från världen över tävlar med sina produktioner inom content marketing.

Här kan du se det senaste avsnittet av Job Swap.