Guld till OTW i CMA London

Av: OTW

27 november 2019

När årets upplaga av International Content Marketing Awards avgjordes igår kväll stod OTW som vinnare i kategorin Best Inter-Company Engagement med Volvo Cars Job Swap.

CMA London Job Swap Volvo Cars

Guldet gick till Job Swap som OTW producerat för Volvo Cars. Job Swap är en webbserie där man får följa olika Volvo-anställda som provar på helt nya arbetsuppgifter med syftet att ge en inblick i hur kollegor på andra avdelningar jobbar.

– En modig kund som vågade gå externt med internkommunikation och en fantastisk OTW-produktion ledd av Jonas Franzén och Karin Andersson är förklaringen till denna framgång. Vi är stolta, glada och tacksamma, säger Rasmus Winther, byråchef i Göteborg och Malmö.

OTW var även nominerade i kategorierna ”Best Automotive” för Volvo CE Megaproject Listings samt ”Best video – series” för Stöldskyddsföreningens Stoppa Tjuven.

The International Content Marketing Awards, även kallad CMA London, är en tävling i London som anordnas av Content Marketing Association varje år. Byråer från världen över tävlar med sina produktioner inom content marketing.

Här kan du se det senaste avsnittet av Job Swap.