I år fyller Life 25 år och satsar stort tillsammans med OTW. Trots tuff konkurrens från e-handeln ökade man sin försäljning med 3,5 procent förra året. Nu vill Life ytterligare vässa varumärket.

– I samarbete med OTW har vi tagit fram en ny varumärkesstrategi och position baserad på våra kunders drivkrafter och beteende, och matchat dem med det vi är bäst på. Den nya strategin tillsammans med alla andra initiativ vi driver på Life har stor potential att öka kundunderlaget, säger Gunnel Åkerman, VD på Life.

Parallellt med utvecklingen av varumärket har OTW tagit fram en visuell identitet och ett nytt kommunikationskoncept.

– Den nya visuella identiteten kommer att skilja sig en hel del från dagens Life. Och det med all rätta. Life har verkligen utvecklat sitt erbjudande för att bli än mer relevanta och i tiden under det senaste året, säger Kristian Strand, designchef på OTW.

Under oktober får vi ta del av hur det nya koncepter ser ut, då det lanseras med bland annat ny reklamfilm i Sverige, Norge och Finland.