OTW Göteborg stärker upp med tungviktare från London

Av: OTW

05 april 2019

Bernard Valentine har en imponerande bakgrund med erfarenhet från flera digitalbyråer i London, senast som Senior Creative Strategist på Digitas. Nu har han landat på Göteborgskontoret där han kommer jobba som Digital strateg.

– Vi har letat efter en kompetens som Bernard ganska länge faktiskt, säger byråchef Rasmus Winther. En hypersmart, digital strateg med känsla både för innehåll och effekt. Med stora internationella kunder på meritlistan blir han en tillgång framförallt för våra stora uppdragsgivare som jobbar på en global marknad.

Bernard är utbildad vid Bath University och har samlat på sig erfarenhet från digitalbyråerna We are Social och Espionage, båda baserade i London. Nu är han bosatt i Göteborg och ser fram emot att komma igång med arbetet på OTW.

– Det är superkul att ansluta till OTW, säger Bernard Valentine. De är väldigt starka på storytelling, gör fina produktioner och drivs verkligen av kundnytta. Sedan blir det så klart inspirerande att jobba med globala kunder som utgår från Sverige.

Kort om Bernard

Ålder: 34 år. Vattuman.
Bor: Masthugget
Favoritprogram: Jag gillar tv-program där avdankade fotbollsspelare står på välpolerade golv iklädda kostymer och diskuterar fotboll med bara klichéer och ord uppbyggda på enbart en stavelse. Så Match of the Day, helt enkelt.
Det bästa med Sverige: Jag blev förundrad över hur stora pissoarerna på Nya Ullevi var, som om de vore gjorda för jättar. Sen älskar jag att korv med bröd är en acceptabel måltid, Champis och att så många bilar har stolsvärme. Och så fascinerad över kölappssystemet, att det finns överallt. I Storbritannien tar man bara kölapp när man ska köpa ost.