Två guld till OTW i content-VM

Av: OTW

26 juli 2019

När Content Marketing Institute presenterade 2019 års vinnare i Content Marketing Awards stod OTW överst på prispallen två gånger.

CMA i Cleveland är den i särklass största internationella tävlingen inom content marketing och OTW tog i dagarna guld i klasserna Best New Publication Design och Best Overall Design med STHLM Magazine för Stockholms Handelskammarare.

– Vår ambition är att Stockholm ska bli Europas bästa huvudstad och tidningen ska spegla både framgångar och utmaningar på den resan, säger Daniella Waldfogel, näringspolitisk chef på Stockholms Handelskammare.

– STHLM Magazine blev prisat på Swedish Content Awards i våras, säger Niklas Wallenberg, Account Director på OTW. Att den nu blir uppmärksammad internationellt betyder att vi tillsammans med Stockholms Handelskammare skapat ett exceptionellt snyggt magasin. Priserna är också ett kvitto på att vi håller högsta innernationell klass inom form och tidningsdesign.

2018 vann OTW guld med Megaproject Listings för Volvo Construction Equipment.

I år hade man ytterligare två bidrag bland finalisterna: Volvo FH 25 years, Celebrating a way of life – Volvo Trucks (Transportation Publication) och Master Thief – The Swedish Theft Prevention Association (Native Advertising).

Här finns årets alla vinnare.