Ett event, två kunder, massa content!
OTW fick återigen förtroendet att förvalta det fina varumärket Polar Music Prize i TV4:s sändning. Under årets gala prisades Emmylou Harris och Evelyn Glennie, två artister som gått sina egna vägar.
Och bra gick det också – 691 000 tittare med en tittarandel i målgruppen på nästan 21 procent.
På Polar Music Prize Youtube-kanal finns mängder av highlights från galan. Missa för allt i världen inte First Aid Kits fantastiska framträdande som rör Emmylou Harris till tårar.
För oss på OTW blev det dessutom extra kul när SAS, som är en av våra kunder, klev in som sponsor av årets Polarpris och bad oss försöka få till ett inslag från eventet. Tack vare fint förtroende från och goda relationer med Polar Music Prize och TV4, samt att vi på OTW producerade hela eventet lyckades vi för SAS räkning få tillgång till både galan och flera av de artister som uppträdde.
För att få en tydlig koppling till SAS gjorde vi intervjuer med ett antal svenska artister som pratade om resor, inspiration och musik. Vart reser t ex Jill Johnson för att få inspiration? Varför är Ginny’s Supper Club i Harlem den bästa klubben i världen enligt Oskar Linnros? Och vilket är Thomas Ledins nya favoritresmål?
Inslaget kan avnjutas på scandinaviantraveler.com som OTW producerar för SAS. Där kan man också läsa ett utdrag från intervjun som vår producent Olle Garp gjorde med Emmylou Harris för SVT inför galan.
Både prisutdelningen och banketten kan skådas på TV4 Play.
Onekligen stimulerande för oss att kunna jobba med flera kunder kring samma event och producera olika typer av rörligt innehåll. Och inte minst värdefullt för våra kunder att kunna dra fördel av vår storlek, kompetens och kundkrets och därigenom få både innehåll och större spridning än vad som annars vore möjligt.
Ett event, två kunder, skräddarsytt innehåll till linjär-tv, Youtube, SAS och Polar Music Prize och sociala medier. Massa härliga flugor i samma smäll!
Trevlig sommar!
Niklas Wallenberg
Affärsutvecklare rörlig bild på OTW