iZettle

Många av iZettles kunder är småföretagare – de driver en butik, ett kafé eller en salong – och de står såklart i centrum av krisen just nu. iZettle kör därför ett initiativ på Instagram för att stötta sina kunder på olika sätt. Förutom att uppmana alla till att sprida och dela sina bästa tips, hjälper de också sina kunder konkret. I förra veckan köpte de till exempel fika på Bröd och Salt, och skickade som uppmuntran till andra kunder.
Kampanjen är skapad av iZettles inhousebyrå.

https://www.instagram.com/izettle

IKEA

Hur IKEA arbetar med coronakrisen går delvis att följa i media. Men vi på OTW har arbetat med IKEAs globala internkommunikation i över 20 år, och jag kan ärligt säga att vi inte varit med om något liknande. IKEA satsar just nu på dagliga nyhetsuppdateringar till alla medarbetare och en intervju med vd Jesper Brodin, där han svarar på medarbetarnas frågor, sänds regelbundet. Dessutom görs en ökad mängd innehåll från hela världen för att uppmärksamma alla ansträngningar och ge möjligheter att lära av varandra. Medarbetare från Kina har delat med sig av sina erfarenheter av stängda varuhus och lokalt hjälparbete sprids och inspirerar fler. Engagemanget är mycket stort just nu i de interna kanalerna och innehållet hjälper till att hålla ihop medarbetare globalt.

Röda Korset

Vår kund Röda Korset gör så klart massor just nu. Både i Sverige och internationellt. Deras volontärer handlar mat åt sjuka, syr visir åt vården och driver corona-specifika insamlingar. Röda Korset har också en särskild stödlinje öppen för de som upplever oro och ångest till följd av corona-utbrottet.

Följ dem på Facebook om ni inte redan gör det!
https://www.facebook.com/rodakorset

Dessutom:

Missa inte den här lilla filmen som vi har gjort åt Stöldskyddsföreningen. Både ett praktiskt sätt att göra intervjuer just nu, men också väldigt bra information till alla er som sitter hemma och jobbar.

Stoppa Tjuven coronaspecial

Ta hand om er!

Evelina Stucki, konceptchef på OTW
Evelina Stucki, konceptchef på OTW