Lösning
Vår idé var att i samarbete med underhållningssajten hänt.se skapa ett dejtingprogram i en Lidl-butik. Vi vet att svenskarna älskar dejt-TV, så varför inte förvandla en kommunikationskampanj till ett socialt experiment?
Hänt.se är Sveriges största mötesplats och nyhetskälla för de som älskar nöjesvärlden. Hänt.ses nöjesjournalistik drivs av nyfikenhet och humor, vilket gör dem till en perfekt samarbetspartner för Lidl.
Satsningen fick namnet Hungrig på kärlek. Sex kända personer och 24 singlar som alla sökte efter kärleken castades som deltagare. Varje singel fick sedan fylla en varukorg med ingredienser för den perfekta middagsdejten. Kändissinglarna fick sedan välja vem de ville gå på dejt med baserat på vad som fanns i korgen.
Det skräddarsydda konceptet drog fördel av hänt.ses starka närvaro i kanaler som webb, mobilapp, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube och influencers. Hungrig på kärlek gick i sex avsnitt, native-artiklar, trailers, redaktionella uppföljningar, influencer-marknadsföring och mer därtill.