Kommunikationskoncept

Life är Nordens största hälsokedja med över 350 butiker och e-handel i Sverige, Norge och Finland. 2019 firade Life 25 år genom att satsa framåt med hjälp av OTW. Satsningen startade med att en nordisk varumärkes-strategi togs fram för att spetsa positionen och tydliggöra erbjudandet inom holistisk hälsa.

Med strategin som grund utvecklades en ny visuell identitet och logotyp för att spegla företagets varumärke och fortsatta utveckling från hälsokostbutik till digifysisk hälsorådgivare.

Kommunikationskonceptet har sin utgångspunkt i begreppet obalans. Vi ville påverka fler till att reflektera över sin balans i vardagen och visa att det går att göra någonting åt det. Där kan Life hjälpa till med sin expertis inom holistisk hälsa. Konceptet lanserades med en reklamfilm i TV och sociala medier.

Paul Jerndal

”Det är modigt av Life att helhjärtat satsa på det här smått knasiga konceptet; en egen obalanserad värld där människor lutar 45 grader i sidled som en tydlig metafor för att vi är alltmer stressade, sover sämre eller har en orolig mage.”

Paul Jerndal, Creative Director

Karin Löwencrantz

”Det hela är egentligen rätt enkelt; kropp, själ och sinne måste vara i balans för att vi ska må riktigt bra. Den känslan har vi velat fånga i den nya visuella identiteten och med den uppdaterade logotypen.”

Karin Löwencrantz, Grafisk formgivare