NetEnt Challenge

NetEnt har idag fler än 700 anställda världen över, och är en attraktiv arbetsplats för såväl designers och spelutvecklare som matematiker och mjukvaruingenjörer. Men precis som andra företag, slåss de om den bästa kompetensen.

Utmaning

NetEnt arbetar för en företagskultur utan söndagsångest, vad som internt kommit att kallas Better Mondays. När de kom till OTW önskade de öka trafiken till ”lediga tjänster”-sidan på sin webbplats, samt öka andelen externa arbetsansökningar. Det nya projektet skulle dessutom vara applicerbart på Better Mondays-konceptet.

Lösning

Genom en webb-tv-serie föreslog OTW att NetEnt skulle uppmana sina medarbetare till den ultimata utmaningen – att bestiga ett berg i Alperna.
Fyra medarbetare med olika kompetens och med sitt säte i olika länder valdes ut att ingå i utmaningen. Gemensamt för samtliga var att ingen hade någon tidigare erfarenhet av att bestiga berg. Skulle de klara utmaningen eller inte?

Resultat

Webb-tv-serien hade under de första veckorna sammanlagt 326 149 visningar i sociala kanaler.
Trafiken till NetEnts karriärsida ökade med 69%, och antalet arbetsansökningar med 83%.

  • 326 149

    Visningar i sociala kanaler de första veckorna.

  • 69%

    Ökad trafik till karriärssidan.

  • 83%

    Fler arbetsansökningar.