Utmaning
Resebranschen är inte bara extremt konkurrensutsatt utan också en bransch som står inför nya utmaningar med mer medvetna konsumenter och förväntningar på hållbarhet. Det ställer stora krav på både inspirerande och öppen kommunikation kring SAS gedigna hållbarhetsarbete.
Uppdraget är att stärka SAS varumärke i hela kundresan för att öka preferensen och därmed betalningsviljan, oavsett om det handlar om att flyga komfortabelt eller hållbart. För att kunna göra detta behöver Scandinavian Traveler finnas med kunden hela tiden. Förutom ett välrenommerat livsstils- och resemagasin som finns både digitalt och i magasinform har contentkonceptet vidgats med exklusivt rörligt material i sociala medier. Inspirerande innehåll levereras också till nyhetsbrev och lounger.
En allt mer engagerad målgrupp med höga förväntningar medför också ytterligare krav på innehållet, vilket är varför veckofärska insikter och SEO blir en vital del av innehållsarbetet. Och allt detta på svenska, norska, danska och engelska.