Tre Företag / , ,

Tre möter

Tre möter är en contentserie som sedan 2018 guidat Sveriges entreprenörer till att ta sitt företagande ett steg vidare. Konceptet baseras på personliga möten med Tre:s företagskunder och synliggör spännande och innovativa entreprenörer runt om i landet. Syftet är att bjuda på kunskap och kul idéer för att nå både potentiella och befintliga kunder.

Skärmdumpar Tre möter mobil
Tre möter Beleco
Tre möter Midnatt

Utmaning

2020 var ett speciellt år vilket inte minst påverkade Tres målgrupp av små och medelstora företag. Därför ställdes insatserna om för att bli än mer relevanta när kundernas omvärld gungade. Då jobbet plötsligt behövdes skötas på distans, med enkla medel, inte sällan med bara en telefon – blev behovet av smarta råd och nya lösningar större än någonsin.

Lösning

För att visa att man verkligen stöttade sina kunder anpassades innehållet helt till den nya situationen. Vi fick till exempel möta ett inredningsföretag som fotade hela sin höstkampanj med sin mobil – med ett resultat som, via lite kreativ redigering, blev över förväntan. Distributionsstrategin vässades med ett större fokus på content display och LinkedIn.

Resultat

2020 års arbete gav goda resultat. Content display gav 7 172 649 impressions och 15 932 klick till webb. På Facebook och Instagram gjorde kampanjer succé med 2 285 975 thruplays. Men det är framför allt på LinkedIn som Tre möter hittat hem med en genomsnittlig engagement rate på 4,6%. Plattformen driver nu nära 60% fler klick in till Tre.se än Facebook och Instagram. Ett tydligt mått på att konceptet mött sin publik där de befinner sig. Viktigast av allt: kunderna har känt att Tre Företag stöttat dem när de behövt det som mest.

Se alla filmer här.

Skärmdump Tre möter mobil Breakit
4.6 %

engagement rate på LinkedIn

2.3 milj

thruplays

15932

klick till webb