Tre Företag / , ,

Tre möter

I talkshowen Trevligt möte för Tre Företag, möter vi två färgstarka superentreprenörer och en vetgirig moderator som tar oss med bakom företagandets kulisser. Till deras hjälp ser vi framtidens nya makthavare, våra barn. För hur styr man egentligen ett företag mot framgång? Där vuxna och framför allt företagare, ofta problematiserar, processar och komplicerar, påminner våra barn ofta om hur enkelt det faktiskt skulle kunna vara.

Skärmdumpar Tre möter mobil
Tre kids för Tre Företag, Kelly
Tre kids för Tre Företag, Leoni

Analys och strategi

Kunden ville öka både tänkbarhet och valbarhet genom att lyfta Tre Företag som den enkla, bjussiga och smidiga operatören som vill göra livet lite mer okomplicerat. Trevligt helt enkelt. Det övergripande målet med kampanjen var att öka kännedom om Tre Företag som varumärke och fylla det med lite mer mjuka värden, samt att få fler att i slutändan välja Tre som företagets mobiloperatör.

Målgruppen är primärt mindre företagare och entreprenörer, med 0–4 anställda, och sekundärt mellanstora företag med 5–19 anställda i SODA-regionen, i åldrarna 20–60 år.

KPI vid distributionen har varit Awareness/Reach och Traffic, för att nå ut brett mot målgruppen. Och kampanjen har visat fina resultat med en överleverans av både Impressions och Reach när det kommer till samtliga kanaler.

Lösning

Vem vill inte se en talkshow med framtidens makthavare, innan de tagit makten? I talkshowen Trevligt möte, ett helt nytt koncept för Tre Företag, möter vi två färgstarka superentreprenörer och en vetgirig moderator, som tar med oss bakom företagandets kulisser för att bjuda på sina egna mest sårbara tillfällen – och på en hel del tips och råd. Till deras hjälp ser vi framtidens nya makthavare – kidsen, som agerar ”tyckatillare” i talkshowen och även i helt egna format.

Hur styr man ett företag mot framgång – om våra barn får bestämma? Där vuxna och framför allt företagare ofta problematiserar, processar och komplicerar, påminner våra barn ofta om hur enkelt det skulle kunna vara, till exempel: ”Om man är en bra chef, då säger man snälla saker till andra”.

Med syftet att inspirera, underhålla och sticka ut i det annars rätt generiska telekom-segmentet – är tanken att Trevligt möte ska möta målgruppen i de kanaler där företagarna mest frekvent rör sig, såsom på LinkedIn, Instagram, Facebook, Outstream, YouTube, Display och i Content Display i utvalda nyhetsflöden.

Lekfulla moment blandas med konkreta företagstips i en kreativ, snygg och innovativ talkshowmiljö, där Tre Företags färger går som en tydlig orange tråd genom showen. Upplägget är baserat på en längre talkshow (ca 30 min), kompletterat av en mängd kortare enheter (6 och 15 sek) av både Trevligt möte och Tre kids. Sammantaget togs nära 100 olika versioner fram.

Resultat

Kampanjen har visat otroligt fina resultat, med en överleverans av både impressions och reach för samtliga kanaler. Trots att Awareness/Reach har varit främsta KPI, så har kampanjen även genererat trafik som gett kampanjen en total CTR på 0,12% samt en hög viewability på 67%, vilket är betydligt högre än vanligt.

Kampanjen har rullat löpande under året med de olika enheterna och formaten, för att ge en always on-närvaro för Tre Företag.

Intresset för Trevligt möte har varit högt, där den kortare trailern för talkshowen och Tre kids – mycket på jobbet (har presterat allra bäst under året som gått, och lett till nära 4 000 kvalitativa visningar av Talkshowen i sin helhet på tre.se).

Både resultatet och kampanjen har varit oerhört viktiga för att bygga övergripande och en ökad brand liking för Tre Företag.

Se alla filmer här.

Tre kids för Tre Företag
0.12 %

CTR

67 %

viewability

4000 st

visningar i sin helhet