Strategiskt innehåll ger affärer

”Alla företag är medieföretag”, har vi på OTW hävdat sedan starten 1996. I dag är det mer sant än någonsin. Dina målgrupper är i alla kanaler, och de förväntar sig att ditt varumärke också ska vara det.

Men dagens mediavärld är också mer komplex än någonsin. Och det är där OTW kommer in i bilden. Du behöver en strategi – vi hjälper dig sätta en. Utifrån den skapar vi content som engagerar och berör. Vi ser till att du når rätt målgrupper, i rätt kanaler, vid rätt tidpunkt. Och vi ser till att innehållet ger effekt. En trestegsraket vi brukar kalla Strategi, Produktion och Performance.

Vad är poängen, undrar du? Jo, att rätt innehåll skapar relationer. Relationer som leder till affärer.

Strategi

Du ska inte springa i skogen utan en karta, och du ska inte syssla med content marketing utan en plan. Utan strategi och analys står sig ditt innehåll slätt. Utmaningen är inte att skapa mer tipsartiklar, infografik eller fler videos, utan att nå genom bruset, engagera människor och hitta en närvaro som är affärsmässig.

Läs mer

Produktion

När strategin är satt och vi vet vart vi ska är det äntligen dags att ta fram de där kreativa berättelserna som ska underhålla din publik. Kanske i form av en webb tv-serie, tidning, en webbplats eller för sociala kanaler. Oftast alltihop, faktiskt. Värdefullt innehåll som finns där för målgruppen när och där hen behöver det.

Läs mer

Performance

När kraven på effekt och affärsnytta ökar går det inte att separera kreativitet från analys och distribution. Berättelsen står sig starkare, men den hårda sanningen är att den behöver mer omvårdnad för att nå fram. Vår lösning är att införa insikt och data i idéstadiet och ta fram ett innehåll som stöttar önskade effekter.

Läs mer