18 nomineringar till OTW i Swedish Content Awards 2020
När Swedish Content Agencies i dagarna släppte listan på de nominerade bidragen i årets tävling visade det sig att OTW återigen dominerade.
När Swedish Content Agencies i dagarna släppte listan på de nominerade bidragen i årets tävling visade det sig att OTW återigen dominerade.
– Att än en gång få så många av våra fantastiska kunders bidrag nominerade visar på den höga kreativitet som finns hos våra medarbetare, säger Marcus Wikner, VD på OTW. Nu hoppas vi förstås på mängder av fina priser även om vi vet att konkurrensen är stenhård.
Swedish Content Awards är Nordens största tävling för content marketing med syftet att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som ger önskad effekt. Årets prisutdelning sker i form av en digital gala planerad till den 10 september.
The Megaproject Listing åt Volvo CE i kategorin Fordon och transport
TV-serien Bilprovningen åt Bilprovningen i kategorin Service och tjänster
Min hud ska inte stoppa mig åt ACO i kategorin Sport och hälsa
Scandinavian Traveler åt SAS i kategorin Resor och nöjen
Barncancerfonden för Barncancerfonden i kategorin Ideell verksamhet och intresseorganisationer
Skogsliv för Holmen Skog i kategorin Industri och energi
Tre testar & Tre svarar för Tre i kategorin IT och telekom
The Megaproject Listing #9 för Volvo CE i kategorin Årets video B2B
Swedish Christmas Traditions för VisitSweden i kategorin Årets video B2C
STHLM magazine för Stockholms Handelskammare i kategorin Årets kundtidning B2B
Röda Korset magasin för Röda Korset i kategorin Årets kundtidning B2C
Scandinavian Traveler för SAS i kategorin Årets kundtidning B2C
Min hud ska inte stoppa mig för ACO i kategorin Årets Sociala Medier
Emilia & Austin (Barn&Cancer) för Barncancerfonden i kategorin Årets Reportage
När krisen kommer (Röda Korset magasin) för Röda Korset i kategorin Årets Reportage
Alla ska se för Generation Pep & Synsam i kategorin Årets Native (tillsammans med Aller Creative Studio)