9 nomineringar i CMA och Pearl
OTW fortsätter att nomineras för sina prisbelönta produktioner och har nu chans på nio guld i internationella tävlingarna CMA i London och Pearl Awards i New York.
The CMA International Content Marketing Awards 2017 går av stapeln den 28 november. I tuff konkurrens med över 400 bidrag från 135 byråer i 23 länder är OTW nominerade i inte mindre än fyra kategorier:
- IKEA Global coworker i kategorin ”Best Internal Company Engagement”
- SAS70 i kategorin ”Best Travel”
- Steg för livet i kategorin ”Best video – singular”
- Anytime’s Playtime feat. Sarah Sjöström i kategorin ”Best video – series”
I Pearl Awards, som i år är 7 december, prisas det bästa inom media och content marketing. Tidigare har OTW tagit hem flera guld i denna internationella tävling och även i år, med fem nomineringar, finns det stor chans på guld:
- Volvo Trucks – From Great To Greatness i kategorin ”Best Internal Communications”
- SAS70 i kategorin ”Best Special Issue/One Off Campaign”
- NetEnt The Challenge i kategorin ”Best Video”
- Betsson Anytime’s Playtime feat. Sarah Sjöström i kategorin ”Best Video”
- Steps for life i kategorin ”Non-profit/Association/Government”
Steg för livet (Steps for life) är ett av de bidrag som är nominerat till priset i bägge tävlingar, och det är inte första gången. Tidigare har filmen vunnit guld i både Swedish Content Awards och Content Marketing Awards i USA. Filmen, som gjordes pro bono åt Suicidprevention i Väst och Västra Götalandsregionen, har genererat 42 000 klick, fått över 10 000 kommentarer och setts över 1 miljon gånger på Facebook.