Den 21 juni 2016 har vigseln ägt rum mellan OTW och Aller Media. Aller Media förvärvar OTW från Stampen och styrker ytterligare sin position på den nordiska content marketing-marknaden.

För två år sedan förvärvade Aller Media byrån Make Your Mark, och med nyförvärvet OTW innebär det att bolagen tillsammans får en framträdande position på marknaden.

– Affären innebär en betydande förstärkning av flera av våra strategiska tillväxtområden. OTW är ett företag i framkant med en bevisad förmåga att leverera såväl lönsamhet som kreativ höjd och kvalitet i verksamheten. Målsättningen är att vi med utgångspunkt i Aller medias redan starka innehåll ska kunna ta ytterligare kliv i riktning mot ett breddat erbjudande inom content marketing samt en fördjupning av vår kompetens inom rörligt, säger Bodil Ericsson Torp, VD Aller media Sverige.

bodil-ericsson-torp-och-anders-rask-500x500
Anders Rask, vd OTW och Bodil Ericsson Torp, vd Aller Media.

OTW står bakom ett stort antal prisbelönta contentprojekt för en stor bredd av varumärken och organisationer så som ICA, SAS, IKEA och Barncancerfonden. Bolaget har ett starkt erbjudande inom rörlig bild och står bakom många tv-produktioner för broadcast och online, däribland den prisvinnande Youtubeserien ”Vad gafflar ni om?” och populära ”Tina i fjällen”.

– För OTW:s del innebär affären en möjlighet att dra nytta av vårt breda nätverk och en möjlighet att bredda sin verksamhet till en nordisk plattform, säger Bodil Ericsson Torp.

OTW:s vd Anders Rask ser också positivt på affären.

– Aller är en finansiellt stark aktör i mediebranschen. De köper OTW från egen kassa, vilket känns väldigt tryggt. Att Aller vill satsa på OTW:s verksamhet och låta oss utvecklas känns också bra, säger han.

Förutom tryggheten ser Anders också möjligheter för OTW att expandera verksamheten.

– Aller är en nordisk aktör och det ger oss möjlighet att expandera vår verksamhet – och bli en ännu bättre partner för våra norska, danska och finska kunder. Aller har också starka räckviddsmedier som vi ser stor potential i att utnyttja för native advertising och andra sponsrade samarbeten, säger han.

OTW kommer fortsätta som en fristående verksamhet, men nu inom Aller Media-gruppen. Anders, som fortfarande kommer vara vd för OTW bekräftar att verksamheten fortsätter som vanligt.

– Det blir inga förändringar i personal eller ledning, vi jobbar på som vanligt.  Business as usual men med den direkta skillnaden att vi nu är gladare och att vi har en helt ny spänst i våra steg.

Läs hela pressreleasen på Aller media