Fem guld till OTW i content-VM
När priserna i världens största tävling för content marketing tillkännagavs i Cleveland tog OTW hem fem vinster, och i flest kategorier bland samtliga tävlande byråer.
– Att få fem guld i denna hårda internationella konkurrens är helt otroligt, säger Rasmus Winther, VD på OTW. CMA är ett sammanhang där enbart en nominering är meriterande. Att vi nu slår nytt rekord för OTW, och troligen även för en svensk byrå, är en milstolpe. Det är också ett kvitto på att vi har medarbetare och team som presterar på högsta kreativa, strategiska och kommunikativa nivå.
De vinnande bidragen:
- The Building Tomorrow Project (med Two Rivers Marketing), Volvo Construction Equipment, Transportation Publication
- Welcome to Sweden, when the time is right, Visit Sweden, Government Publication
- Global News, IKEA, Internal/Employee Publication.
- Motherhood, Aller Media, Best NEW Digital Publication
- STHLM Magazine, Stockholms Handelskammare, Best Overall Design Print
– Det är uppdrag med modiga uppdragsgivare som premieras, säger Rasmus Winther. Gemensamt för dem är att vi tillsammans hanterat viktiga och komplexa frågor under en period när tillvaron varit förändrad för de flesta av oss.
Content Marketing Awards prisar varje år branschens bästa content marketing-insatser. Årets panel granskade nära 1 000 bidrag från hela världen för att hitta det bästa inom dagens content marketing. Kategorierna täcker allt från strategi, automatisering, forskning och sociala medier till video, illustrationer och design.