Nordea går all-in på Centralen. Tillsammans med reklambyrån DDB producerar OTW ett tre dagars livesänt tv-program, Fråga Nordea Live, från en 200 kvadratmeter stor eventyta och tv-studio mitt i vimlet på Stockholms centralstation. Premiär den 30 mars.

I Fråga Nordea Live får privatpersoner och företag svar på de vanligaste frågorna kring ekonomi, direkt från Nordeas experter och gästande politiker, företagsledare och medieprofiler. Programledare är Carin Hjulström, Pia Sehm och Måns Nilsson.

– Med Fråga Nordea Live vill vi visa att Nordea är Sveriges mest tillgängliga bank som du kan vända dig till om du behöver hjälp och rådgivning i frågor kring bland annat sparande, boende och företagande. Tv-programmet är en del av en större kampanj där vi samlar in och besvarar frågor på webben och i sociala medier, säger Therese Litzén, projektledare och Senior Marketing Partner på Nordea.

Tv-programmet sänds live och on-demand på Youtube, på Nordeas hemsida och i livevideobanners tio timmar varje dag under tre dagar. Den sista timmen kan även ses i TV4 Play klockan 18. Utvalda klipp från programmet kommer också att användas i en kampanj som sträcker sig fram till sommaren. Totalt arbetar ett 40-tal personer med eventet och sändningen.

Fråga Nordea Live är ett banbrytande koncept och vi är väldigt stolta över att ha fått uppdraget och att vi får arbeta tillsammans med en så modig och nyskapande kund som Nordea. Resultatet blir både tre dagar underhållande och lärorik tv, och en mängd användbart innehåll som Nordea kommer att ha nytta av i sitt content marketing-arbete under en lång tid framöver, säger Philippa Magnusson, producent på OTW.