Ett veritabelt prisregn föll över OTW vid årets Swedish Content Awards, som med sammanlagt åtta priser blev galans stora vinnare.

 

– Det är sjätte året på rad som vi vinner mest av alla byråer på galan och på de här åren har vi tagit 25 guld. Det är tecken på långsiktig kvalitet, kreativitet och effekt. Jag är stolt över våra kunders mod och våra medarbetares kompetens, säger Anders Rask, VD på OTW.
Att OTW kunde ta hem storslam kändes som en möjlighet redan när nomineringarna tillkännagavs och vid galan den sista maj stod det klart vem som är och fortsätter att vara Skandinaviens mest prisbelönta contentbyrå.

-Vi får guld och silver för en mängd olika produkter i flera kategorier. Digital, print, rörligt, integrerat – det är kul att se att vi vinner i alla discipliner och med så olika lösningar. Nu stannar vi upp och firar med våra kunder en stund. Men på måndag är det full fart framåt igen, vi blir aldrig mätta, avslutar Anders Rask.

 

OTW:s Guldbidrag:

SAS 70 år

Uppdragsgivare: SAS
Kategori: Transport och logistik

Stoppa tjuven 2.0

Uppdragsgivare: Stöldskyddsföreningen
Kategori: Intresse- och branschorganisationer/Fackförbund

Steg för livet

Uppdragsgivare: Suicidprevention i Väst och Västra Götalandsregionen
Kategori: Rörligt

Ikea Global Co-Workers

Uppdragsgivare: Ikea Group
Kategori: Bästa internkommunikation

OTW:s Silverbidrag:

Barncancerfonden

Uppdragsgivare: Barncancerfonden
Kategori: Ideellt

Vårt Göteborg

Uppdragsgivare: Göteborgs Stad
Kategori: Offentlig sektor

Skolvärlden

Uppdragsgivare: Lärarnas Riksförbund
Kategori: Intresse- och branschorganisationer/Fackförbund

Parks and Resorts årsberättelse

Uppdragsgivare: Parks and Resorts
Kategori: Design