I Dear Jackie skriver Volvo Group ett brev med löften till den fiktiva karaktären Jackie, som är nyfödd när filmen tar sin början. I filmen följer vi Jackies liv parallellt med hur Volvo Group utvecklas mot att bli ett fossilfritt företag. Filmen togs fram för att visualisera företagets väg framåt och för att engagera medarbetare, leverantörer och omvärld.
– Jag är väldigt stolt över att vi vinner det som många kallar VM i content med just Jackie. Det är en sådan där typ av produktion där man tillsammans med uppdragsgivaren vrider och vänder på minsta detalj otaliga gånger för att få det exakt som man vill ha det. Det är underbart att den passionen ger resultat – och att juryn ser hur den har bidragit till att förklara storheten i Volvos djärva mål, säger Jonas Franzén, affärsutvecklingschef B2B och Account Director på OTW.
Volvo Group/OTW vann över finalister som hotellkedjan Marriott International och finansjätten JP Morgan. OTW var en av blott två andra nordiska byråer som prisades i tävlingen, där svenska Make Your Mark och Vattenfall tog hem det andra guldet i kategorin bästa nyhetsbrev.