OTW har återigen blivit prisade i en av världens största content marketing-tävlingar, Pearl Awards i New York. OTW deltog för fjärde året i rad och vann guld respektive silver i rörligt-kategorierna ”Best video series” och ”Best short-form video” för videoformat framtagna för NordicBet och Isobar och SAS.

Webb-tv-formatet Garpens Europa knep guldet i kategorin Best Video series. På uppdrag av NordicBet och Isobar skapade OTW ett webb-tv-format där vi följer Johan Garpenlöv och Jakob Nyström på en resa där de tar pulsen på hockey-Europa. Serien vann tidigare i år även guld på Guldbladet.

– Det är jättekul att vi prisats, säger Sanna Lennartsson, producent för projektet på OTW och just nu ute i Europa och spelar in säsong 2 av Garpens Europa. Det är ett tydligt tecken på att den här typen av format går hem på webben och på att vårt sätt att konsumera TV på håller på att förändras. Johan och Jacob är en briljant duo och deras kemi är programmets hjärta. NordicBets sätt att låta våra programledare få vara sig själva genom hela serien och ge både ris och ros till klubblagen, är föredömligt och en stor del av framgångsreceptet.

– Vi är såklart oerhört glada, stolta och tacksamma, säger Petter Träff, svensk marknadsansvarig på NordicBet . Priset är ett kvitto på ett lyckat samarbete, men också på att vår satsning på att skapa nischade och kvalitativa kampanjer fungerar.

Garpens Europa
Johan och Jacob laddar i omklädningsrummet.

Läs mer om projektet här »

Silver för SAS Travel Hacks

SAS uppmärksammade Travel Hacks kammade hem silver i kategorin Best short-form video. För SAS skapade OTW en serie mycket korta filmer med Instagram som främsta kanal. I filmerna, som är cirka 14 sekunder långa, får vi tips som gör oss till smartare resenärer. Ett fantastiskt projekt som gett stor uppmärksamhet och många hundra tusen tittare på Instagram, Facebook och Youtube.

– Jättekul att denna idé prisas, säger Anders Rask, vd på OTW. Eftersom filmerna är skapade för Instagrams native-format så är filmerna väldigt korta och då gäller det att fånga tittarens uppmärksamhet direkt. Med hjälp av humor, glimt i ögat och smarta hacks lyckas vi engagera en stor publik. Filmerna har gått som tåget på både Instagram och Facebook.

Se alla Travel hacksen här »