Brittiska Content Marketing Association anordnar årligen International Content Marketing Awards i London. Tävlingen prisar de bästa kampanjerna, strategierna och teamen världen över. 2021 lämnades rekordmånga bidrag in och OTW var i år den enda svenska byrå som tog sig högst upp på prispallen.
– Ett härligt guld för ett fantastiskt projekt som av många skäl ligger mig och många på OTW extra varmt om hjärtat. Det var en ära och ett stort förtroende att få skildra de levnadsöden som ligger till grund för kampanjen. Sedan är det förstås fantastiskt att i denna högsta internationella konkurrens belönas med silver och bli ”runner up” i Agency of the Year. Det är ett härligt kvitto på det starka engagemang vi haft i hela teamet under en längre period, säger Rasmus Winther, VD på OTW.
The Building Tomorrow Project är ett samarbete med den amerikanska byrån Two Rivers och visar det arbete Volvo CE gör i uppbyggnaden av ett nytt samhälle i orkandrabbade Panama City i Florida.
Ur juryns motivering: OTW shows strong focus during the pandemic, integrated a new strategy which generated significant results for the agency. Amidst covid disruption, OTW regrouped and found a way to remain close and useful for all of their clients.
Fler nominerade bidrag från OTW:
- Best Travel: Welcome to Sweden, when the time is right (Visit Sweden)
- Best Content Platform: Motherhood (Aller Media)
- Best Video Individual: Shaping Preppy Since 1949 (Gant)
- Best Membership: Psykisk ohälsa (Röda Korset)
Samtliga vinnare CMA Awards 2021