Under årets prestigefyllda Publishingprisgala på Berns i Stockholm gick flera utmärkelser till OTW, som tillsammans med sina uppdragsgivare firade stora framgångar. Höjdpunkten blev boken Feskekörka – Vårt porträtt av en Göteborgsikon, skapad för Higab, som tog hem Grand Prix för hela tävlingens bästa printprojekt samt guld i kategorin Praktverk. Juryn lovordade boken och kallade den ”en fascinerande och i alla stycken utsökt bok med mycket hög verkshöjd.”.
– Så otroligt kul att vår fina bok om Feskekörka i Göteborg blev så rikligt belönad på Publishingpriset. Vi tycker förstås att det är helt rätt och riktigt med tanke på att det är en sån ikonisk byggnad. Det har varit oerhört intressant och lärorikt att få lyfta både den anrika historien och resan in i framtiden, säger Lotten Hellström Lidgard, Account Director OTW.
OTW säkrade ytterligare en guldmedalj i samarbete med Stockholms Handelskammare i kategorin ”Årsredovisningar och rapporter icke kommersiella verksamheter.” Därtill kammade OTW hem två silver: en i kategorin Kundtidning B2B för Smarter Worklife tillsammans med Coor, och en för Barnrapporten 2024 med BRIS i kategorin Digitala rapporter.
Som grädde på moset valdes OTW även in i Publishingprisets Hall of Fame för sin enastående samling av totalt tio vinster sedan de först började delta i tävlingen.
”Vi är otroligt stolta att nu ta plats i Hall of Fame, en utmärkelse som visar på den kommunikativa kvalitet och höga nivå på hantverk som våra produktioner håller både nu men också över tid”, säger Malin Rönnmark Vice VD/Byråchef Stockholm.