OTW blir fackförbundet Juseks contentbyrå. Uppdraget är att producera innehåll i alla kanaler, samt jobba med strategi och analys.
– Kompetenser vid sidan av journalistik är idag viktiga för att nå ut till läsarna genom flera olika kanaler, säger Magnus Hedberg, vd på Jusek.

Fackförbundet Jusek, som organiserar cirka 90 000 akademiker, berättade tidigare i våras att medlemstidningen Karriär skulle läggas ut på en extern leverantör. Nu har de valt OTW.

– Ett mål med att lägga ut produktionen är göra tidningen ännu vassare i digitala kanaler, och på samma gång göra den mer flexibel, säger Magnus Hedberg, vd på Jusek.

Förutom tidningen Karriär kommer OTW att utveckla och producera digitalt, socialt och rörligt innehåll, samt jobba med strategi och analys.

– Genom att lägga ut produktionen vill vi bli effektivare i digitala kanaler och minska den sårbarhet en liten redaktion innebär, säger Magnus Hedberg, vd på Jusek.

– Vi är oerhört glada och stolta, säger Michael Jonsson, Account Director på OTW. Jusek är ett spännande förbund med stora ambitioner, det ska bli jätteroligt att få vara med och utveckla deras kommunikation.

– För Jusek handlar det om att skapa en så bra kommunikation som möjligt för medlemmarna. Genom avtalet med OTW ökar vi flexibiliteten och får tillgång flera olika specialistkunskaper som gör att vi kan ta ytterligare steg i att utveckla tidningen, säger Magnus Hedberg.

Chefredaktör blir OTW:s Sara Wilk.