Medaljregn över OTW i CMA London
När vinnarna i Content Marketing Awards 2022 offentliggjordes dominerade OTW tillställningen. Vi tog guld i de prestigefylla kategorierna Best Content Team, Content Person of the year och Best Membership. Därtill fick vi silver för Best Content Team och Best Partnership, plus brons i kategorierna Best Automotive och Best Specialist Campaign.
Med sju medaljer slog OTW alla tidigare rekord och blev mest framgångsrika svenska byrå. Uppdragsgivare man delade prispallen med var Röda Korset, Volvo Group, Lidl, Lärarnas Riksförbund och Svenskt Friluftsliv.
– Helt otroligt, vilken kväll! Det är byråer i världsklass, från 32 länder som deltar, så varje guld, silver och brons är verkliga bevis på kreativ höjd. Att vi sedan lägger beslag på både guld och silver i tungviktskategorin ”Årets Team” är subjektivt så väldigt välförtjänt. Vårt Skolvärlden-team har under många år gjort en exceptionell redaktionell bevakning av lärarnas värld och vardag. Vårt Lidl-team har förtjänat stor uppmärksamhet under året och belönas för sin kreativitet i sociala kanaler, där Lidl är en modig, smart och härligt utmanande uppdragsgivare, säger Rasmus Winther, VD på OTW.