Under våren har OTW tagit fram komplett varumärkesstrategi, varumärkesnamn och visuell identitet för satsningen, och kreativt koncept för den stundande lanseringskampanjen som kommer göra Motherhood till en snackis mammor emellan.

 Att tillsammans med Aller Media skapa en helt ny varumärkesplattform, som håller mamman i handen och peppar hela vägen från graviditet till tonår, med alla dess känslomässiga utmaningar och glädje, har varit en enormt spännande resa. Motherhood är ett varumärke som ska vara lika attraktivt för den nya generationens värderingsdrivna mammor som för vår tids modiga samarbetspartners och annonsörer, säger Malin Lundberg Aguilera, ansvarig affärsutvecklare OTW.

Det nya varumärket, och hela dess universum, lanseras i september. Motherhoods redaktion kommer att ledas av Jennie Sandberg, chefredaktör, och Jenny Grundemark, redaktionschef. 

– Vi har en supertydlig målbild för Motherhood. Det här är en satsning som bottnar i en genuin vilja att göra livet härligare och bättre för Sveriges alla mammor. Vi rör oss i ett föränderligt samhälle med ordentliga paradigmskiften, och mammarollen är inget undantag. Där står vi trygga i ett gediget insiktsarbete och vet att vi är efterfrågade och efterlängtade, säger Jennie Sandberg, chefredaktör för Motherhood.

Följ gärna @Motherhood.se på Instagram, eller gå in på webbplatsen.