Muminmammans arv i fokus när OTW och Polarn O.Pyret skapar berörande innehåll
I ett samarbete mellan OTW och Polarn O.Pyret har en fängslande contentserie i tre delar tagit form. Serien låter oss möta tre mammor vars livsöden speglar Muminmammans mod och omsorg. Här får vi följa en mamma som trots förlusten av sin man valde att bli förälder på egen hand, en annan som lämnade sitt hemland för att ge sina barn en tryggare framtid i Sverige, och en tredje som skapar ett kärleksfullt hem för både egna och bonusbarn.
Som första steg i samarbetet med Polarn O.Pyret var uppdraget att ta fram ett kreativ koncept inför lansering av PO.P:s kollektion med Mumin, med syfte att beröra. Konceptet mynnade ut i en contentserie i 3 delar, där vi möter mammors gripande livssituationer som på olika sätt påminner om Muminmammans egen. En mamma som förlorade sin man men inte sin längtan efter att skaffa barn på egen hand, en mamma som övergav ett liv i ett annat land för att söka tryggheten för sina barn i Sverige och en annan som lever med egna och bonusbarn som bara ger extra mycket kärlek.
-Polarn O.Pyret är lite av en drömkund. Ett varumärke målgruppen både känner igen och älskar, som också är älskat genom, och av, generationer. Att få lyfta tre mammors unika berättelser, i samband med Moomin 80 år, blev precis den emotionella och berörande kampanj som vi ville förmedla, menar Malin Lundberg Aguilera, Affärsutvecklingschef B2C.
– I och med vår senaste samarbetskollektion med Mumin ville vi lyfta fram Muminmammans varma och omtänksamma karaktär. Resultatet blev tre inspirerande berättelser om olika livsöden och tre starka kvinnor. Dessa historier har verkligen engagerat vår målgrupp och genererat fantastiska resultat, både organiskt och genom nativeannonsering, förmedlar Amanda Ollerup, Head of PR and Social Media hos Polarn O.Pyret.