OTW bakom City Gross nya contentkoncept
Tina Knackar På är ett reklam- och contentkoncept för City Gross, som ingår som del i en större strategi, där man med hjälp av Tina Nordström vill visa City Gross omtanke för kunder och råvaror. Konceptet tas ut i form av TV-reklam, webbisoder, butiksmaterial, sociala medier och mycket mer.
– Med Tina har vi på City Gross en av Sveriges ledande matinspiratörer som åker land och rike runt för att inspirera, tipsa och laga riktigt bra mat. Det blir magiskt innehåll för TV och webbisoder. Hennes kunskap, energi och kärlek för råvaror går helt i linje med vårt varumärke. OTW är rätt byrå för oss, de har fötterna på jorden precis som vi och de har en strategisk förmåga ihop med starka produktionsvärden som vi uppskattar, säger Pontus Andersson, marknadschef på City Gross.
Utifrån inspelningarna och webbisoderna tas det fram skräddarsytt material för publicering på sociala medier. Under inspelningarna tas även fram stillbilder för användning i kampanjblad, butiksmaterial och annonser i print och sociala medier. Det hela resulterar i material för alla kanaler: sajt, TV, sociala medier, print och butik.
Och content-satsningen börjar redan, efter bara 4 veckor, ge resultat. Webbisoderna och klippen sågs över 18 miljoner gånger och 14 000 gillade, kommenterade eller delade innehållet. Samtidigt så ökade trafiken till citygross.se med över 50%.
Och det märks även på försäljningsresultatet i butik. Jämfört med samma period förra året så trefaldigades nästan försäljningen av de varor som Tina inspirerade kring.
OTW och City Gross fortsätter det lyckade samarbetet med Tina och är i full färd med julkampanj och planering för 2018.
– City Gross är en mycket spännande kund och ett varumärke med stor potential. Det är ett nöje att sätta tänderna i kampanjer som går över många kanaler, säger Martin Nilsson, byråchef OTW Malmö.