OTW är Nordens mest nominerade byrå med chans på inte mindre än fyra guld i Content Marketing Awards i London. Dessutom kan det bli dubbelt firande i New York under Pearl Awards.

– Fyra nomineringar i CMA är personbästa för OTW och vi hoppas givetvis på att ta hem flera guld, men samtidigt har vi respekt för konkurrensen eftersom engelska byråer ofta premieras, säger OTW:s vd Anders Rask.

I CMA har OTW:s koncept valts ut i konkurrens med drygt 400 bidrag från 21 länder. Juryn fastnade för OTW-produktionerna Scandinavian Traveler i kategorin Best Travel, Garpens Europa i kategorin Best Video samt Fråga Nordea Live i kategorierna Best Video och Best Finance.

– Det är otroligt roligt att vårt uppmärksammade arbete med DDB Stockholm kring Fråga Nordea Live fått två nomineringar. Garpens Europa är ett framgångskoncept och nyligen lanserade vi säsong två, det är verkligen kul att vårt samarbete med Isobar och NordicBet ger frukt.

– Scandinavian Traveler i samarbete med SAS är superstarkt i sin nisch Best Travel. Konceptet är unikt på många sätt, vilket förhoppningsvis uppmärksammas.

Pearl Awards och OTW har varit en lyckad kombination med guld tre år i rad. De OTW-koncept som ska förlänga sviten till fyra är Garpens Europa i kategorin Best Video Series samt Travel Hacks för SAS i kategorin Best Short-Form Video.

– Startfältet ser tufft ut i år, men Garpens Europa har god chans och vår interna favorit SAS Travel Hacks tror vi extra mycket på. Hela Travel Hacks-konceptet bygger ju på korta Instagram-filmer med en rejäl portion humor så vi håller tummarna.

Vinnarna i Pearl Awards utses den 10 november medan Content Marketing Awards avgörs i London den 3 december.