– Det är ett uppdrag som landar väl på OTW och vårt starka team för Åhléns. Vi kommer att sikta högt och utveckla sätt att arbeta smart och effektivt. Vi har redan fått en fin start på samarbetet och ser nu fram emot att få visa resultatet, säger Rasmus Winther VD på OTW.
– Jag ser fram emot ett nära samarbete med OTW och Aller Media som blir viktiga partners för att utveckla och stärka vår kundkommunikation och relation samt skapa ett mer modernt, säljande och inspirerande magasin för våra leverantörer, partners och Åhléns. Ett magasin som är lojalitetsskapande och som gör livet lite enklare, bättre och rikare för våra kunder, säger Thomas Engelhart, Chief Customer & Marketing Officer Åhléns.
Första numret av magasinet landar hos medlemmarna under vecka 34, men det är först under senhösten/vintern som OTW tillsammans med Åhléns, ser över magasinets konceptuella form och design, så att den går i linje med Åhléns uppdaterade strategi.
Malin Lundberg Aguilera, Affärsutvecklingschef B2C, OTW:
– Åhléns är ett anrikt varumärke med en fantastisk historia. Jag ser otroligt mycket fram emot att se hur vi kan utveckla magasinaffären tillsammans för att innefatta fler kanaler.
OTW ska leda allt ifrån produktion, till tryck och distribution, för att senare vidareutveckla och digitalisera formatet.
– Åhléns är ett drömuppdrag! Teamet hos oss har en gedigen bakgrund i magasinsbranschen och med den kompetensen känns det helt rätt att få kliva in som rådgivande partner, säger Hanna Nyström, redaktionell utvecklingschef på OTW