Byråchefen Joachim Lindgren har varit med sedan 2019.

– Jag har en bakgrund på mer traditionella kommunikationsbyråer och därför fastnade jag direkt för OTW:s styrka att kunna kombinera kreativitet, strategi och rörligt berättande. Det kändes verkligen som att det fanns en chans här att bygga upp regionens bästa och trevligaste contentbyrå, säger Joachim Lindgren.

OTW i Malmö samarbetar med en rad välkända varumärken i regionen: Öresundskraft, SYSAV, Granitor (f.d. Midroc), Malmö FF och Malmö stad för att nämna några. Nu växer kundlistan ytterligare.

– Vi är stolta att kunna lägga till uppdrag för Catena och inte minst Öresundsbron, där vårt fokus blir att utveckla deras internkommunikation.

En som varit med från starten på OTW i Malmö är projektledaren Magdalena Ny.

– Vi har rötterna i det redaktionella innehållet men nu ser jag oss som en fullservicebyrå. Den senaste tiden har vi växt med kompetens både inom rörligt, strategi och performance. Det känns väldigt roligt att kunderna uppskattar vår kombination av contentbyrå och kommunikationsbyrå, säger Magdalena Ny.

– Vi ser en fortsatt stark efterfrågan och planen är att fortsätta att växa tillsammans med våra kunder. Jag har betraktat oss som en liten lokal byrå som har tillgång till den stora byråns samlade kompetens. Men nu växer vi även lokalt och det är väldigt inspirerande, avslutar Joachim Lindgren.