Månadens kampanj är Resumés öppna tävling för kreativ aktuell reklam i nio kategorier. I kategorin Content april-augusti 2015 kammar OTW hem både guld- och silvermedaljen med Fråga Nordea Live och SAS Travel Hacks.

”Avundsjuk” var ett ord som användes av juryn, som består av representanter från content-byråer, när de korade vinnaren, Fråga Nordea Live. I Fråga Nordea Live samlade Nordea, DDB Stockholm och OTW ekonomexperter i soffor på centralen i Stockholm för att svara på kunders frågor. Förutom av förbipasserande, kunde eventet följas direkt över nätet på Nordeas sajt men också på TV4 Play.

Andreas Dahlin, vd på Divergent Mind och medlem i juryn ser det som ett efterlängtat trendbrott att allt fler contentlösningar finner sin väg utanför företagens traditionella digitala och tryckta kanaler. Fråga Nordea Live säger han är ett praktexempel på detta.
– Ett påkostat event, redigerat och spritt i en rad olika egna kanaler. Det är sådan content marketing vi tidigare mest har sett i USA och Storbritannien.

– Nordea Live var ett spännande projekt på många sätt. Livesändning i offentlig miljö kräver mycket av teamet och de lyckades verkligen väl, säger Anders Rask, vd på OTW. I en digital värld blir fysiska manifestationer av varumärket allt viktigare. Här kombinerade vi fysiskt och digitalt på ett bra sätt. Projektet blev ett fint samarbete med DDB och Nordea.

 

Silver i Månadens kampanj i kategorin Content togs också hem av OTW med SAS Travel Hacks. Med tio små filmer gjorda för Instagram gav SAS sina följare praktiska restips som gav stort genomslag.

– En enkel idé och ett enkelt genomförande med glimten i ögat, ibland är det dessa idéer som ger bäst genomslag. SAS är en modig kund som vågar testa saker och låter oss ta ut svängarna, säger Anders Rask.

 

Se alla SAS Travel Hacks på scandinaviantraveler.com

Läs juryns samtliga omdömen på resume.se