Digital first-byrån Blinka Blå fortsätter med det digitala uppdraget för Sysav medan contentbyrån OTW Malmö blir nykomlingen med uppdrag att ansvara för varumärket, marknaden och kunden. Det är resultatet efter höstens upphandling, och alla inblandade är lika nöjda.

– Att vi vunnit upphandlingen innebär dels att vi får möjlighet att fortsätta med det viktiga uppdraget att arbeta med Sysavs och ägarkommunernas digitala kampanjer och plattformar, men också att vi får samarbeta med OTW Malmö för att göra verklighet av Sysavs vision och driva affären framåt, säger Caroline Alnebring, CEO och kreativt ansvarig på Blinka Blå.

På OTW Malmö är Joachim Lindgren taggad:

– Det känns fantastiskt bra, som att vi befinner oss på rätt sida om klimatförändringarna och verkligen har chansen att använda smart och effektivt contentarbete för att göra skillnad. Vårt mål nu är både att etablera Sysav som Södra Sveriges viktigaste hållbarhetsaktör och samtidigt genomföra det viktiga förändringsarbetet: att få alla oss konsumenter att börja se vårt eget avfall som en resurs.

Ett av Sysavs stora projekt är att bidra till att göra Skåne till världens mest hållbara region. Anna Vilen är kommunikationsansvarig på Sysav och hon är övertygad om att de gjort ett val som kommer att gagna hela regionen.

– Sysavs uppdrag är att omhänderta avfall, förädla och föra tillbaka värdefulla resurser till samhället. Vi verkar för en hållbar produktion och konsumtion mot cirkulära flöden och ett minskat klimatavtryck. Tillsammans med Blinka Blå och OTW Malmö kommer vi att kunna åstadkomma en mer kraftfull attitydförändring i samhället där vi alla hanterar våra resurser med varsamhet, säger Anna Vilen.