OTW fick i uppdrag att skapa content som kommunicerar SAS 70-års firande. Resultatet blev en kampanjsida, fyra filmer, många historiska artiklar och ett jubileumsnummer av ombordmagasinet Scandinavian Traveler.

Inför 2016 fick OTW i uppdrag av SAS att tänka ut bra content för att kommunicera firandet av denna sjuttioåring till flygbolag. För grundidén stod Åsa Lundqvist och arbetet började i november 2015. Två månader senare publicerades kampanjsidan SAS70 på webbplatsen scandinaviantraveler.com. Flödet på sidan leds fram av en tidsaxel där besökaren får följa SAS årtionde för årtionde. Historiska artiklar har kombinerats med foton från flygbolagets start fram till nutid och läsaren har bland annat fått läsa om hur man som första flygbolag flög ett passagerarflygplan över Nordpolen och om när SAS sökte efter 22 flygvärdinnor och fick över 700 ansökande.

Innehållet har publicerats på fyra språk digitalt och som större artiklar varje månad i inflightmagasinet som finns att läsa på alla SAS flygningar. Längre fram kommer också ett jubileumsnummer av magasinet publiceras.

OTW producerar också fyra filmer för att berätta både SAS historia där vi bland annat får träffa 93-åriga Nan, en av deras första flygvärdinnor och se en animerad film om flygplansflottan som servat SAS under dessa 70 år. Filmerna fokuserar inte bara på historia, utan blickar även framåt mot framtiden. Vart är SAS på väg och vilka nya gadgets kommer resenärerna få uppleva?

Besök kampanjsidan på scandinaviantraveler.com/sas70