Hon har blivit utnämnd till en av näringslivets främsta kommunikatörer och har en gedigen bakgrund inom digital marknadsföring. OTW välkomnar Emma Pettersson som digital strateg.

– En drömrekrytering, säger Benke Carlsson, strategi- och analyschef. Emma har den bredd och digitala kompetens som passar oss perfekt när efterfrågan av strategitjänster ökar. Det ska bli superkul att se vad hon kan tillföra våra kunder.

På Emmas CV kan man hitta många imponerande meriter. Förra året tog hon plats på Resumés lista över näringslivets 150 Superkommunikatörer för sitt arbete med den ideella organisationen Födelsevrålet, en brukarorganisation för födande som hon var med och grundande. Hon har även föreläst om psykisk ohälsa och varit engagerad i Fatta-kampanjen.

Efter tidigare tjänster hos Ottoboni, Amnesty och The Amazing Society kommer hon senast från Appelberg där hon arbetade som Digital marketing specialist med kunder som Scania, Lärarförbundet, SKF och KTH.

– Jag är otroligt glad och peppad på att komma igång på OTW, säger Emma Pettersson. Förutom imponerade kunder har de mängder av spännande case, så det känns som en plats där jag både får använda min kompetens och utvecklas.