OTW stoltserar med en fortsatt stark tillväxt och inleder 2019 med åtta nya medarbetare. Det är kontoren i Stockholm och Malmö som får förstärkning.

– Det känns riktigt roligt att kunna attrahera så många nya talanger till OTW, säger Marcus Wikner, VD på OTW. Vi har en fortsatt stor efterfrågan på hela vårt erbjudande, från strategi till performance.

Lina LundbergLina Lundberg är projektledare och social media manager på OTW. Hon har studerat medie- och kommunikationsvetenskap vid Umeå universitet och kommer till stor del att arbeta digitalt och socialt med kunder som Stöldskyddsföreningen, Capio och Umeå universitet.

Linda WalldoffLinda Walldoff kommer från kommunikationsbyrån NocNoc där hon var Account Executive. Hon är utbildad tv-producent och har sedan sent 90-tal jobbat med tv, drivit eget i New York samt jobbat med humor och utveckling på Anagram. På OTW Malmö får Linda rollen som senior projektledare och producent. 

Johan PerssonJohan Persson är ny redaktör på OTW. Johan har tio års erfarenhet av content och journalistik och kommer närmast från en tjänst på Advokatsamfundet. Han har dessförinnan arbetat på bland annat contentbyrån Spoon och tidningen Filter. På OTW kommer han att jobba med ett flertal kunder, bland annat Länsförsäkringar och Kronans Apotek.

Johanna ByströmJohanna Byström kommer närmast från FCB Fältman & Malmén där hon varit Nordic Account Director för bland annat Nivea och OBH Nordica som ansvarig för processen från idé och strategi till produktion inom reklam och content. Innan dess har Johanna jobbat som projektledare på Nexiko för ett flertal tv-program. På OTW blir Johanna projektledare för Tre och Capio. 

Clara AxnerClara Axner är digital planner med bakgrund inom konstvärlden och en examen i konstvetenskap. Clara kommer senast från Berghs där hon läste strategisk kommunikation. På OTW kommer hon att arbeta med digital distribution för kunder som Jusek, Röda Korset och Coor.

Justina HüllJustina Hüll blir ny projektledare och redaktör på OTW. Hon är van vid att optimera och planera för innehåll för 360-kampanjer med ett tydligt flerkanalstänk som utgångspunkt. Justina kommer närmast från en tjänst på Studio Bon och dessförinnan Tv4.

Linn KimLinn Kim är projektledare och hör till strategigruppen där hon kommer att arbeta med OTW:s egna kanaler och som digital redaktör. Hon kommer senast från Elite Hotels inhouse-byrå där hon jobbat som marknadskoordinator med fokus på sociala medier. Linn har studerat Medie- och kommunikationsvetenskap vid Linköpings universitet.

Maas PunarMaas Punar kommer senast från Forsbergs skola där han studerade grafisk design och reklam. Innan det jobbade han för Apple med sälj och ansvar för det visuella i retailmiljöer och kommunikation. Maas är kreatör och tillhör OTW:s konceptgrupp.