Igår presenterades vinnarna i SCA på Kägelbanan i Stockholm och vi är glada över att OTW hamnar på prispallen. Samarbetet med Lidl Sverige återtog tronen som guldvinnare i kategorin detaljhandel och samarbetet med Higab och porträttet av en göteborgsikon vann silver i kategorin design. Vi pratade med vinnarna efter gårdagen:

– Att försvara ett guld är alltid en utmaning. Och att vi återigen tar hem guldet är ett sånt otroligt kvitto på det fantastiskt hårda kreativa jobbet som vi, tillsammans med Lidl, lägger ned varje dag, säger Malin Lundberg Aguilera, Affärsutvecklingschef B2C/Account Director.

-Feskekôrka är mer än bara en byggnad – den är en symbol för Göteborg och därför ville vi göra en bok som på riktigt fångar dess hjärta och själ. Boken, som vi i stolt samarbete har tagit fram med OTW, speglar verkligen denna göteborgsikon genom sina berättelser från människor som har besökt och verkat i Kôrkan i samspel med ett rikt bildmaterial och en mycket vacker design. –Anna-Karin Dahlin, Chef Strategi och Kommunikation Higab AB.

Utöver vinsterna fick vi även diplom med samarbeten för KTH, Volvo Group, Friluftsfrämjandet och Lidl sverige.