Soya Group ville ta ett omtag kring sitt koncernmagasin Our Way. Valet av byrå föll på OTW.

– Vi valde OTW för att de kändes lyhörda, bra att samarbeta med och för att vi ville ta ett omtag på vårt magasin, säger Pia Adolfsson-Jansson, Communication Manager på Soya Group.

Koncernmagasinet Our Way har funnits sedan 2013 och täckt olika aspekter av Soya Groups verksamhet. Höstens nummer av Our Way, det första i OTW:s regi, handlade enbart om shipping – en viktig produktion eftersom Soya Groups bolag Wallenius Marine tidigare enbart arbetat internt, men nu vänder sig mot externa kunder.

Vi tycker slutresultatet blev otroligt snyggt, OTW har verkligen fångat själen i produktionen. Magasinet kan locka alla att läsa om shipping och man behöver inte känna till verksamheten för att tycka det är intressant, säger Pia Adolfsson-Jansson.

Soya Group är en rolig kund eftersom de har så många olika verksamheter och det var en intressant utmaning att skriva om shipping på ett sätt som är läsvärt även för dem utanför branschen. Samarbetet har varit väldigt tight och funkat jättebra, säger Sofia Lundgren, redaktör på OTW.

Soya Group är en familjeägd anrik koncern som är aktiv inom flera olika branscher runt om i världen. Koncernen är mest känd för sina shippingbolag men bedriver även verksamheter inom fastigheter och stuteri.

Nästa nummer av Our Way kommer ut i vår. På Soya Group har Pia Adolfsson-Jansson och Marie Gladare varit redaktörer för magasinet. Från OTW:s sida har Sofia Lundgren varit redaktör och för formen ansvarade Martin Isaksson.

Läs det senaste numret av Our Way här.