Än en gång lämnade OTW guldbladsgalan med händerna fulla av diplom. OTW tog fler guld än någon annan byrå och priserna sträcker sig från webb-tv och appar till journalistik och effekt.

Guldbladet 2014
Glada OTW.are och kunder firar priserna i Guldbladet.

OTW fick ta emot fem guldblad och fyra silverblad på årets upplaga av Guldbladet.

I kategorin webb-tv tog OTW hem både guld och silver med filmer för Husqvarna och ATG.

– Det är helt fantastiskt att vi kammar hem både guldet och silvret för två av våra kunder, säger Bo Thorp, chef för webb-tv på OTW. Det är ett bevis på att vi gör Sveriges och Nordens bästa webb-tv! Det känns skönt att vårt fokus på kvalité erkänns och prisas.

Tidningen Besöksliv som OTW producerar för Visita tog guld för bästa reportage och silver för bästa omgörning, medan Motormännens tidning, Motor, tog hem guldbladet för bästa effekt samt silverblad i kategorin bästa journalistik.

Även bland digitalt och webb blev OTW prisade. Hockeyappen som redan vunnit många priser i Sverige och internationellt vann guldblad för bästa redaktionella app. Och med den interaktiva tunnelbanekarta OTW gjort för Stockholms Handelskammare vann vi guld för bästa webbkommunikation.

Silverbladet för bästa nykomling gick till Apollo magazine. Marie Lindkvist från Apollo vann också det nyinstiftade priset ”bästa contentköpare”.

– Otroligt roligt att vi tillsammans med våra kunder vinner så många priser. Vi hade flest nomineringar och vi vann mest vilket är ett bevis på vår höga kvalitet. Det är också ett tecken på att vi lyckas hålla bredd och spets när vi vinner i print, de digitala klasserna samt tar en dubbel i webb-tv. Jag vill tacka alla våra kunder och våra fantastiska medarbetare som gjort detta möjligt, säger Marcus Wikner, vice vd OTW Communication.

Här är priserna som OTW vann:

Guldblad:

Bästa effekt
Motor
Uppdragsgivare: Motormännen

Bästa reportage
Det nya landet, Besöksliv, oktober 2013
Uppdragsgivare: Visita

Bästa webb-tv
Mitt Liv Som Jockey
Uppdragsgivare: ATG

Bästa redaktionella app
Hockey-VM 2013
Uppdragsgivare: TV4 i samarbeta med Svenska Spel och Samsung

Bästa webbkommunikation
Interaktiv tunnelbanekarta för Stockholms Handelskammare
Uppdragsgivare: Stockholms Handelskammare

Silverblad:

Bästa webb-tv
Outdoor Engineering: Oaks of War
Uppdragsgivare: Husqvarna

Bästa journalistik
Motor
Uppdragsgivare: Motormännen

Bästa omgörning
Besöksliv
Uppdragsgivare: Visita

Bästa nykomling
Apollo magazine
Uppdragsgivare: Apollo Kuoni Nordic