OTW blev kvällens stora vinnare med fem priser i Guldbladet 2015. Galan firade femton år i och konkurrensen var benhård. Med två guld och tre silver inom print, rörlig bild och digitalt fortsätter OTW att visa bredd och är den mest prisade content marketing-byrån i Sverige.

Webb-tv satsningen Garpens Europa som OTW producerat för NordicBet tillsammans med Isobar vann kategorin för bästa rörliga kommunikation. Bästa webbkommunikation vann If Smart med OTW-producerade infografer och webb-tv, där den populäraste videon ”Fem tips på hur du packar smartast” har över 130 000-Youtubevisningar till dags dato.

20-åringen Buffé belönades dubbelt med silverblad för bästa effekt och bästa kundtidning, och IKEA:s personaltidning Readme tog hem silver för bästa personaltidning.

– Väldigt kul att vi kammar hem flest priser av alla byråer. Och att vi vinner i digitalt, rörligt och print visar att vi lyckats hålla både bredd och spets i alla discipliner. Jag vill tacka alla våra kunder som är modiga beställare och våra duktiga medarbetare som varje dag gör fantastiska saker, säger Anders Rask, vd OTW.

I år var konkurrensen hårdare än någonsin när fler byråer har tagit steget till content marketing. Guldbladet prisar Sveriges bästa content marketing, där god kvalitet, innovativa lösningar och ”effektiv kommunikation som bygger starka varumärken och goda relationer” premieras, enligt arrangören Swedish Content Agencies.

Här är OTW:s vinnande bidrag:

Guldblad

Bästa ljud eller rörlig kommunikation
Garpens Europa
Uppdragsgivare: NordicBet

Bästa webbkommunikation
If Smart
Uppdragsgivare: If

Silverblad

Bästa effekt
Buffé
Uppdragsgivare: ICA Sverige

Bästa kundtidning (konsument)
Buffé
Uppdragsgivare: ICA Sverige

Bästa intern-/personaltidning
Readme
Uppdragsgivare: IKEA